Shiritori

Naišla sam na internetu na vrlo zanimljivu igru Shiritori koja se preporuča za poticanje kreativnosti. Znate ono, kad trebate o nečemu pisati, a inspiracije nema…

Hajdemo ju isprobati zajedno! Evo kako se igra:

  1. Zapiši prvu riječ koja ti padne na pamet.
  2. Pogledaj koje je posljednje slovo ili posljednji slog prve riječi pa zapiši riječ koja počinje tim slovom/slogom, a prva ti je pala na pamet.
  3. Ako imaš neku temu o kojoj moraš pisati pokušaj pronaći riječi vezane uz temu, a ako se samo igraš napiši pet nasumičnih riječi.
  4. Treća riječ treba započeti posljednjim slovom/slogom druge riječi.
  5. Nastavi niz na isti način sve dok ne zapišeš pet riječi.
  6.  Pokušaj otkriti što povezuje tih pet naizgled nasumičnih riječi, odnosno pokušaj ih povezati nekom pričom.

Evo mog pokušaja s nasumičnim riječima:

slanina, nastavak, akuzativ, iverak, akcija

Slanina je dobar izvor energije, a energija mi je potrebna za nastavak učenja hrvatskog jezika. Često imam problema s padežima, osim s akuzativom koji mi je jedan od lakših i zato dražih. A, čujte, ne pada iverak daleko od stabla, i moji roditelji su studirali jezike pa mi je u krvi da stalno učim jezike. Moglo bi se reći da je učenje akcija, a znanje reakcija i neprestano se vrte u krug – gdje jedna završava, druga započinje. Osobito kad je učenje jezika u pitanju jer čitav ga život možemo učiti i nikada ne naučiti do kraja. Ima li jezik uopće kraja?  

Nije neka priča, ali krenula sam s pisanjem i bilo mi se stvarno teško zaustaviti.  🙂

Idem sad pokušati s određenom temom, odabrat ću … moju omiljenu temu … Svemir! I krećem s asocijacijama pa nadam se i zanimljivom pričom:

zvijezda, daljina, navigacija, jauk, ukinut
(znam, pitate se kakve jauk ima veze sa svemirom: nije se htjela riječ maknuti dok ju nisam zapisala, stvarno nisam imala izbora… a onda kad sam skrenula s teme, nisam se više uspjela vratiti, no nema veze, igram se riječima 🙂 pa što ispadne 😉 … )

Navigacija me ne zabrinjava jer kurs mog putovanja utipkan je prije polaska. Ovo je jednostavno putovanje i autopilot može sve odraditi sam. Mogu se prepustiti promatranju zvijezda, pustiti da me duboka tama svemira odvlači u daljinu…
Iznenada me iz sanjarenja izvlači potresan jauk. Prestravljena sam jer nitko osim mene ne bi trebao biti u kapsuli. Jauk kao da se pojačava, sve više ispunjava kapsulu, a potom i moju kacigu, uvlači se u glavu i više nemam mjesta za svoje misli. Ne znam koliko sam vremena provela savijena u bolnom grču jer ništa nisam osjećala osim strujanja zraka dok je iz mojih ustiju izlazio gromki jauk. Zar sam to cijelo vrijeme ja jaukala? Polako mi se vraćaju misli, osjećaji, trnci po tijelu… Sada znam zašto je ovaj let trebao biti ukinut!  

Ovo je baš bilo zabavno! Toplo preporučam svima! 🙂
I nadam se da ćete poneku priču i niz riječi iz kojeg je nastala podijeliti u komentarima…
Josy_fine

Oglasi

About Gradska knjižnica Zadar

www.gkzd.hr Gradska knjižnica Zadar središnja je zadarska posudbena narodna knjižnica, središte mreže zadarskih Knjižnica, ali i središte lokalne zajednice zbog velikog broja događanja koje prihvaća, pomaže ili samostalno organizira.

4 thoughts on “Shiritori

  1. Asonanca, carevi, Vikinzi, Zimbabve, vertikale.
    Asonanca je moja najbolja glasovna promjena.Jučer na satu hrvatskog jezika Dragutin Tadijanović pokazao je moć asonance u pjesmi Visoka žuta žita. Carevi su vladali Franačkom na satu povijesti.Pipin Mali i Karlo Veliki borili su se sa Vikinzima.Borba je bila napeta i puna ljutnje,a protekla se sve do afričke Zimbabve.Vertikale i vertikalni položaj bio je važan za sat likovnog i iluziju na plohi.
    Moja kratka i nepovezana priča.Meni se sviđa😄😍

  2. Ajme, odlična ideja! Morala sam odmah isprobati. Riječi koje su mi prve pale na pamet su:

    knjižnica, car, arka, kamen, enigma

    Evo pričice:
    Knjižnica je mirisala po starim knjigama i novim avanturama, što je izazivalo buđenje leptirića u mom trbuhu. Otvaranje nove knjige značilo je ulazak u novu pustolovinu. Šuljala sam se između polica, a svaki moj korak izazivao je škripanje… Privukla me velika knjiga zagonetnih crnih korica bez naslova. Polako sam ju otvorila i ugledala sliku cara. Odjednom sam osjetila neku silu koja me usisava u knjigu te sam se iznenada pojavila na sasvim drugom mjestu. Umjesto knjižnice, stajala sam na ogromnoj arki, okružena ratnicima, a na beskrajnom plavom horizontu bila je cijela flota lađa. Zadivljena prizorom okretala sam se oko sebe, a ratnici su me u čudu gledali uperivši oružje u mom smjeru! Počeli su vikati na meni nerazumljivom jeziku, očito prestrašeni što sam se samo tako stvorila nasred njihove arke. I ja sam se uplašila i pokušala brzo pronaći izlaz iz ove situacije. Osvrtala sam se oko sebe pa kada nisam pronašla način da pobjegnem, napipala sam u džepu kamen koji sam dan prije uzela s plaže. Uvijek sam voljela sakupljati lijepe kamenčiće, stakalca koja more oblikuje u mistične oblike. Izvadila sam kamen iz džepa i pružila ga značajno prema njima, kao da mi je u ruci najmoćnije oružje od svih! U naletu adrenalina podigla sam bradu visoko, pružila ruku s kamenom što sam više mogla, značajno ih pogledala puna samopoouzdanja poput kakve čarobnice s magičnim dijamantom. Ratnici su ustuknuli pred mojim stavom i u strahu se povukli par koraka natrag. Čak je i sam car koji se sa svoga trona na brodu promatrao situciju panično mašući rukama skočio s broda na debelu trbušinu zapljusnuvši najbliže ratnike. Valjda su mislili su da sam mitološko biće koje ih može zamahom ruke potopiti kad sam se tako mistično stvorila na njihovom brodu s neobičnim kamenom u ruci. Zamahnula sam glavom i čvrsto zatvorila oči te se snagom volje vratila natrag u stvarnost, u mirnu knjižnicu. Ponovo sam stajala na škripavom podu, u tišini knjižnice, između prašnjavih polica, držeći u ruci knjigu s crnim koricama bez naslova. Je li knjiga bila čarobna? Imam li ja moć da ulazim u priče poput čarobnice? Ili je samo moja mašta toliko bogata da se čitanje čini poput lucidnog sna? Neka ostane enigma…
    Allyas 🙂

Komentiraj

