Obitelji kao utočišta i luke

Najbolji učitelji su oni koji vam pokazuju kamo da pogledate,
ali vam neće reći što trebate vidjeti.”

Alexandra K. Trenfor

Prvi učitelji su naši roditelji koji nas uče prvim koracima u životu, prvim životnim vrijednostima,  prijateljstvu, ljubavi, poštovanju, razumijevanju sebe i drugih. Naše obitelji utočište su i sigurne luke u koje se uvijek vraćamo. No što onda kada naše obitelji ne nalikuju drugima? Možemo li svejedno usvojiti sve one životne vrijednosti potrebne za kročenje kroz život?

Otkrijmo skupa u knjigama koje sam pripremila za vas, dragi moji Tragači!

Ideš mi na živce roman je o odrastanju u obitelji rastavljenih ides-mi-na-zivce_naslovnicaroditelja i problemima koji se pritom javljaju. U ovom romanu priču pripovijeda nekoliko članova jedne obitelji, počevši od mame i tate, zatim bake i djeda pa sina i kćeri te nekih pridruženih članova.  Ono što volimo u ovakvim knjigama jest to što nas uče da se čak i u teškim trenutcima, poput ljutnje i svađa, treba voljeti.

 A kako je to živjeti u teškim životnim okolnostima bebjezi_mali_bjezi_0z roditelja pripovijeda nam osmogodišnji Surlik u knjizi Bježi mali, bježi koji se našao u raljama jednog rata. Nakon bijega iz židovskog geta, Surlik bježi po šumama, luta od farme do farme, tražeći hranu i sklonište. Surlik, za razliku od većine nas, nije imao priliku odrastati okružen roditeljskom ljubavlju. Ovaj roman poučan je primjer jedne velike hrabrosti i želje za životom te nas uči da trebamo cijeniti i voljeti svoju obitelj, kakva god ona jest.

dobar-dan-tata U romanu Dobar dan, tata pratimo odrastanje jednog trinaestogodišnjaka koji nakon saznanja da je posvojen, kreće u potragu za svojim biološkim roditeljima. Iako obasipan ljubavlju i pažnjom svojih posvojitelja, dječak svejedno ima potrebu otkriti tko su njegovi pravi roditelji i na tom putu ulazi u svijet odraslih koji nije nimalo jednostavan. 54632afd5c2195b845000e4b

Djevojčica Klara glavni je lik knjige Ljetovanje s čovjekom koji nije moj tata. Život sa samohranom majkom lijep je i jednostavan sve dok se u njihovu malu obitelj ne ušulja jedan muškarac. Zbog straha da će ostati bez nje, Klara pod svaku cijenu želi majku vezati za sebe.

Neuobičajena tema u dječjoj književnosti o životu u skrbničkim obiteljima i domovima za djecu obrađena je u romanu Pazite kako ige5316863a75a62b9c076702ffcaffbf1rate. Roman prati priču troje djece koja žive u udomiteljskim obiteljima. Ovaj vrlo realistični roman prikazuje njihove želje i snove i govori o svakodnevnim problemima s kojima se susreću.

Imate li vi koji prijedlog? 🙂

*minilibrarian*

Oglasi

5 thoughts on “Obitelji kao utočišta i luke

  1. Ja sam pročitala Pazite kako igrate i Ideš mi na živce.Osobno Sanja Pilić je spisateljica koja je bila moj prvi odabir tijekom početka moje čitalaćke “karijere”.Ta knjiga je “okej”,ali Pazite kako igrate je jedna od mojih omiljenih knjiga.Napisala sam preporuku,pa pogledajte!!😘😘😘😍😍😍Također predlažem ,iako nije glavna tema u romanu Moja neprijateljica Ana isprepliće se radnja koja pomaže u životnim situacijama ,jer prikazuje kako život izgleda kada roditelji zanemare svoju jedinu vrijednost..😭😭😭A to su djeca..

  2. Ja sam isto pročitala Ideš mi na živce. Sanja Pilić često naglašava tu temu obitelj u svojim djelima. Knjiga vezana uz ovu tematiku je i Moj tata je lud za mnom… Odlična knjiga. Spisateljica je Vjekoslava Huljić. Govori o djevojčici koja nema oca, maltretirana je u školi, ali i jako nadarena za crtanje. Na kraju saznaje kako joj je tata pjevač njezina omiljenog benda. I tako dalje, i tako dalje…

    1. Također sam kao i ti pročitala tu knjigu i bila je jako dobra i sa tom knjigom počela sam više cijeniti Vjekoslavu Huljić kao književnicu😍😍😍😀😀😃😃

  3. Drage Tragačice, jako mi se sviđaju Vaši prijedlozi za knjige. 🙂
    Nadam se da ćete pročitati i druge knjige s popisa jer su to sve knjige za mlade iz kojih možete puno naučiti i primjeniti na životne situacije koje Vas okružuju.

  4. Čim sam vidjela naslov odmah su napamet pali Olfi među ženama i Sve zbog jednog dječaka (postoji i film, jako je dobar). Od ovih knjiga u postu pročitala sam samo Pazite kako igrate i bila mi je dobra. uzmimo u obzir da sam ju čitala jako davno, pa mi je možda bila i bolja nego što mislim. Ostale nisam pročitala.

Komentiraj

