Međunarodni dan očaranosti biljkama

Pozdrav svima!🙂

Od 2012. godine u proljeće se obilježava još jedan datum kojim se ističe bogatstvo naše planete i važnost očuvanje prirode i biljnih vrsta, a to je Međunarodni dan očaranosti biljkama. Obilježava se 18. svibnja na inicijativu Europske organizacije za biljne znanosti (EPSO), a cilj je okupiti što više ljudi iz cijeloga svijeta koji su očarani biljkama i njihovom ulogom u šumarstvu, poljoprivredi, proizvodnji hrane, opskrbi kisikom itd. Vjerujem da su i neki od vas, dragi tragači, u svojim školama obilježili ovaj dan. Ispred naše knjižnice sadile su se biljke, pravili sokovi od voća i povrća, degustirale pite od kopriva i još puno, puno toga.

Kad govorimo o biljkama, jeste li znali:

  • da je drvo ginko (Ginkgo biloba) jedno od najstarijih živućih drveća, koje su brstili i dinosauri prije 250 milijuna godina
  • da je jagoda je jedino voće koje sadrži koštice izvana, a prosječna ima oko 200 koštica
  • da afrička Slonova trava raste i do 4,5 metara u visinu, a nazvana je tako jer se i slonovi mogu sakriti u njoj
  • da se 80% biljaka naše planete nalazi u oceanima
  • da suncokret kao veliki cvijet sadrži još 100 sićušnih cvjetova

No, neke začuđujuće, ali i pomalo zastrašujuće činjenice prikazuju nam i negativne karakteristike biljne zajednice, primjerice, da gotovo 70% biljnih vrsta polako izumire, a taj proces se zbog mnogo loših utjecaja odvija 5000 puta brže nego što bi trebalo. Zaista grozno, slažete se?

Preporučujem da svakako zavirite u priručnik „Mali koraci: jednostavne zamisli koje mijenjaju planet Zemlju“ autorice Glenn Murphy, a ta zabavna knjižica pomoći će  vama i vaša prijateljima u očuvanju okoliša. Među ostalim, saznat ćeš koliko stabala možeš spasiti godišnje ako recikliraš papir koji trošiš i koliko je zdravo povrće koje sami uzgajamo. Znate već i sami koliko su neke biljke hranjive, a pojedine vrste možete bez problema uzgojiti i na svojem balkonu (npr. rotkvice, rajčice, papriku, mrkvu).

Za kraj vam donosim dvije zanimljive i čarobne biljke. Zavirite malo na web nakon što pročitate ovaj post i pronađite još koju.

Bok, tragači!

amazing-trees-
Drvo zmajeva

 

 

 

 

 

 

 

rafflesia-arnoldi
Raflezija

 

 

 

 

7 thoughts on “Međunarodni dan očaranosti biljkama

  1. Dragi Tragači, kad smo već kod drveta “Ginko Biloba”, moram spomenuti Uroša Petrovića koji je napisao čitav serijal knjiga koji govori o djevojčici Marti Smart i njenim avanturama. Naime, Marta živi u skromnoj kući u Ginkovoj ulici. Po tome su i neke knjige dobile nazive; Mračne tajne Ginkove ulice, Misterije Ginkove ulice… Marta ima zelenu kosu. Obojila ju je tako što je prikupila listove Ginka i smutila je po receptu babe Araukarije. Ja sam pročitala čitav serijal, i mnogo mi se svidio. Hvala!

  2. Draga AnjaMinnieReader, hvala na preporuci! Super si se nadovezala i na nedavni post o Urošu Petroviću. Mi s nestrpljenjem očekujemo objavu njegovih romana u Hrvatskoj, nadamo se da nećemo predugo čekati. Ako pročitaš još koju njegovu knjigu, svakako nam javi dojmove!🙂

    1. Draga knjižničarka_Miffy, mogu se pohvaliti da sam pročitala sve njegove knjige. Naime, ja živim u Tuzli, BIH, a do knjiga sam došla preko knjižare Lagune, u tržnom centru Konzum. Sigurna sam da ćete brzo doći do knjiga i pročitati je. P.S. poslala sam zahtjev u Družionicu, pročitala blog bonton… nadam se da ću i ja postati Tragač!

      Srdačan pozdrav!

  3. Draga knjižničarka_Miffy, mogu se pohvaliti da sam pročitala sve njegove knjige. Inače, živim u Tuzli, BIH, i došla sam do njih preko knjižare Lagune koja sed nalazi u tržnom centru Konzum. Sigurna sam da ćete brzo dobiti knjige, i naravno, pročitati ih! Srdačni pozdravi!

Odgovori

