Dan dječje knjige :)

Danas se obilježava Dan dječje knjige🙂

Međunarodni dan dječje knjige ili skraćeno ICBD – International Children’s Book Day osmišljen je da bi se potaknulo djecu na čitanje i kako bi tu naviku održali kroz život. To je dan kada se ističe važnost dječje književnosti i ljubavi prema čitanju.

Sličice o Andersenu

Obilježava se na sam rođendan Hansa Christiana Andersena, najpoznatijeg pisca bajki.

 

Andersenove bajke dojmljivo su štivo koje ostavlja tragove u nama.

Mene je najviše dojmila bajka “Cvijeće male Ide” koja je jako tužna i danas sa sjetom pomislim na Idino povenulo cvijeće.

Vjetropirka iz Knjižnice

Prva Andersenova bajka s kojom sam se susrela je “Ružno pače”. I danas se sjećam koliko mi je bilo žao “Ružnog pačeta”, što mu se svi rugaju i govore kako je ružno. Ali također s osmjehom se sjetim trenutka kada je “Ružno pače” otkrilo da je predivan labud i njegove sreće zbog te spoznaje. Ova bajka ima snažne poruke u sebi koje nikada ne smijemo zaboraviti, a to je da se nikada ne smijemo rugati drugima i da smo svi mi predivni i jedinstveni, svatko na svoj način.

MaryTheBookFairy

Andersenova bajka koja mi je najviše ostala u sjećanju je “Mala sirena”. Priča o zaigranoj i radoznaloj sireni kojoj nije bio dovoljan njezin podvodni svijet nego ju je uvijek zanimalo što se događa u ljudskom svijetu. Uvijek se s tugom sjetim kako je bila spremna sve žrtvovati zbog ljubavi pa je zloj vještici dala svoj prekrasni glas. Srećom da bajke uvijek imaju sretan kraj pa je tako i ona završila sa svojim princom.

kristinaunique1

Od mnogih Andersenovih bajki, najviše mi se u sjećanje urezala  “Djevojčica sa šibicama” zbog žalosnih prizora djevojčice koja provodi dane gladna i bosa na snijegu. Nažalost, ova bajka nema sretan kraj, ali nam također šalje jednu jaku poruku o djeci koja prolaze kroz teška razdoblja u djetinjstvu i potiče nas da nesebično pružimo pomoć. Bez obzira na teže životne okolnosti, uvijek treba biti dobar i pošten jer se na kraju to itekako isplati.

knjižničarka_Miffy

Od svih bajki svih autora koje sam susrela kao djevojčica, “Djevojčica sa šibicama” me je nekako najviše privlačila. Bila je istodobno jako lijepa i neopisivo tužna. Na neki poseban način privlačila me je suprotnost hladne zime na ulici i bosih nogu promrzle djevojčice te predivnih šarenih prizora božićnog drvca, večere i njezine drage bake koji su se pojavljivali kad bi upalila šibicu. I onda pretužan kraj. Čitala sam tu bajku i gledala ilustracije bezbroj puta.

Alica u Zemlji čudesa

Tragači imate li vi neku posebnu Andersenovu bajku?

 

 

2 thoughts on “Dan dječje knjige :)

  1. Snježna kraljica… Bajka za male i za velike…Prekrasna bajka i općenito moja omiljena. Predstavlja borbu između dobra i zla i šalje čitaču snažnu pouku. Idealna je za zimske dane i topli čaj… Uživancija!:mrgreen:

Odgovori

