Nek bude kaos!

Bok Tragači!🙂

Uživate li na ljetnim praznicima? Nedostaje li vam škola?

Čitate li kakve zanimljive knjige?🙂

Ako nemate ideju što čitati, imam jednu odličnu knjigu za vas!

Riječ o knjizi „Nek bude kaos“, Tomislava Zagode, autora poznate knjige „Balada o Buginim gaćicama“. Knjiga predstavlja zbirku priča koje su podijeljene u dvije cjeline: „Frajerske priče“ i „Priče nježnijeg spola“. Iz ovoga možete zaključiti da je knjiga podjednako namijenjena i dečkima i curama.🙂

nek bude kaos

Knjigu preporučujem jer su priče u njoj vrlo smiješne, ali i poučne. Govore o situacijama u kojima ćete se i vi možda nekad naći i to o: prvim ljubavima, školi, prijateljstvu, roditeljima i sl.

Evo ulomka iz “frajerske“ priče imena „Mak ili sažimanje prostora“:

„Nastavnica je u meni prepoznala očaj i rekla da se ovo polugodište malo odmorim od kaktusa i započnem slikati za natječaj na temu „Ljetni praznici na selu“ (…) Pred sam kraj školske godine imao sam sasvim jasnu viziju kako moja slika treba izgledati (…) Na žućkastoj pozadini istisnuo sam jednu crvenu kapljicu i, rekavši da sam gotov, pozvao nastavnicu.

– Što je to, Milivoje?! – zbunjeno, ogorčeno i pomalo gadljivo upitala je nastavnica gledajući sliku.

– To su ljetni praznici na selu – odgovorio sam.

– Kako to misliš? Možeš li to malo pojasniti?

– Ovo žućkasto je žitno polje, a ovo crveno je usamljen mak – objasnio sam.

 Bez obzira na to što je ona napravila s mojom slikom, znao sam da nije shvatila kako moja crvena kapljica sažima u sebi cijelo selo. Sve one žene u polju, njihove čizme, sve traktore i kombajne, krave i volove, sve ono zujanje insekata, sve mirise … ta crvena kapljica je kao čip s bezbroj informacija skupila u sebi sav seoski život … hmmm… čudno, ali navikao sam se biti neshvaćen.“

Sviđa li vam se ovaj ulomak?

Kako biste VI nacrtali ljetne praznike na selu?

Jeste li ikada proveli praznike na selu?🙂

Da nam cure ne bi bile zakinute, slijedi i ulomak iz priče „nježnijeg spola“, naslovljene „Monodrama“:

„Prirodne znanosti: biologija, fizika i kemija predstavljale su za mene laganu stravu. Fotosinteza, dioba stanice, građa atoma, brzina zvuka i tromost tijela, sve to bilo mi je jednako zanimljivo kao gledati panoramske kamere prije početka programa. No, zato sam bila superaktivna u damskoj i literarnoj grupi. Zahvaljujući ugledu koji sam steka dugogodišnjim djelovanjem, nastavnica me odlučila nagraditi i odati mi posebno priznanje. Naime, predložila je da napišem vlastitu predstavu, da je režiram  i sama odaberem glumce.

Prije svega, odlučila sam da ću glavnu ulogu igrati ja. Čast svim ostalim kolegama, ali mislim da nitko osim mene ne bi mogao bolje odigrati to što sam zamislila. Pomagače, koje mi je nastavnica dodijelila kako se ne bih previše opteretila, rastjerala sam od sebe kao što policija šmrkovima rastjeruje divlje demostrante. Konačno sam ostala sama i mogla se posvetiti radu…“

Što mislite, kakvu je predstavu ova djevojka zamislila?

A kakvu biste vi predstavu zamislili?

Nadam se da sam vam ovim ulomcima zagolicala maštu i da ćete pohitati u knjižnice kako bi je posudili!🙂 Svoje dojmove o knjizi možete ostaviti u komentarima.😉

Odgovori

