Lektira i hladovina

Da budem baš potpuno iskrena, moram priznati da sam lektiru uglavnom zaobilazila i izmišljala stalno nove načine da je izbjegnem. Pa ipak, evo me sad, godinama kasnije kako vam preporučam lektiru

Da, da, niste krivo pročitali, lektiru…
Ok, ok, sigurno ste je već i pročitali pa zaboravili, ali meni se baš činila prikladna. Za ove lijepe sunčane dane, dok se školske obveze ubrzano množe ususret ljetnim praznicima, dok imamo tisuću stvari koje bi mogli raditi, dok se i čita vani, u hladu…

Kratke i slatke: Basne !

Obično se u 3. razredu čitaju za lektiru Ezopove basne, pa sam sigurna da već znate sve o njima.

Ipak, idemo se podsjetiti:

1. Tko je Ezop?
2. Što su basne?
3. Zašto ih još uvijek volimo čitati, pričati djeci, uvijek nanovo izmišljati i stavljati u slikovnice?
Prva tri odgovora u komentarima dobiju jednu virtualnu pusu :*

A, evo i jedne basne za početak dok ne nađete knjigu:

Šišmiš i lasica

reading-bat

Šišmiš je pao na tlo i uhvatila ga je lasica. Preklinjao je da mu poštedi život. Lasica ga odbije govoreći da je ona po prirodi neprijatelj svih ptica. Šišmiš ju je uvjeravao kako on nije ptica, nego miš i tako bijaše oslobođen. Malo poslije šišmiš je opet pao na tlo i ulovila ga je druga lasica, koju je također preklinjao da ga ne pojede. Ona mu odgovori da mrzi šišmiše. No, šišmiš je uvjeri da on nije šišmiš nego ptica i tako je i drugi put pobjegao.

Pouka: Pametno je okolnosti okrenuti u svoju korist

😉

One thought on “Lektira i hladovina

  1. Bok Tragači! Pošto jako volim čitanje, pročitala sam Ezopove basne i prije negoli su nam one bile lektira. Sada kao ni onda, ne znam baš puno o Ezopu osim da je najpoznatiji pisac basni. No, zato je ovaj zadatak napravljen, da se istražuje. Pa ipak smo mi Tragači. Tijekom mojeg Traganja pronašla sam ove odgovore:

    1. Ezop je bio starogrčki basnopisac čije su basne bile jednostavne, smiješne i zabavne. Riječ basnopisac inače znači da je to onaj koji PIŠE basne, zar ne? Ali, Ezop zapravo nije zapisivao, nego pričao ljudima svoje basne. Svaka njegova basna na kraju ima nekakvu poruku, i u svakoj od njih su glavni likovi životnje. Naime, postoji pretpostavka koja kaže da je Ezop čak bio i rob kod mnogih gospodara. Ali, Ezop je također bio i veoma mudar čovjek pa su ga zbog njegove mudrosti oslobodili ropstva. On je bio i pravi začetnik europske basne i postao je uzor mnogim basnopiscima.

    2. Basne su kratke šaljive priče u kojima životinje uzimaju mjesta ljudi. One svojim postupcima uče svoje čitatelje o glavnim poukama života. jedna od najpoznatijih basni, za koju vjerujem da ste svi čuli je Lav i miš.

    3.Djeca vole i uživaju u basnama zbog njihove šaljivosti. Likovi su njihove najdraže životinje i ona kroz smjeh i zabavu uče o životnim postupcima.

    To je moje mišljenje o basnama. Ja sam svoje napisala, a vama svima šaljem veliku pusu.🙂🙂

Odgovori

