Vi pitate, Ivana Guljašević odgovara!

TKO? / ŠTO? / KADA? / GDJE?

IVANA GULJAŠEVIĆ / VIRTUALNI KNJIŽEVNI SUSRET /

SUBOTA , 13. RUJAN 2014., 11 – 12 SATI / BLOG TRAGAČI

Predstavljam vam Ivanu Guljašević :

slika preuzeta s : citajme.com
slika preuzeta s : citajme.com

Ma ne, ne, to je Danica Ivane Guljašević,

a ovo je Ivana Guljašević:

slika preuzeta s : montelibric.sanjamknjige.hr
slika preuzeta s : montelibric.sanjamknjige.hr

Ivana Guljašević Kuman poznatija kao Ivana Guljašević svestrana je umjetnica.

Dokaz prvi : uspješna je likovna umjetnica. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer grafika. Njezine slike pršte bojama, oblicima i zanimljivim likovima. Vrlo uspješno ilustrira slikovnice i udžbenike. Potpisuje  brojne autorske slikovnice, a to znači da sama ilustrira i piše tekst za njih. Možda se neki među vama sjećaju Čarapojedca:čarapojedac E pa to vam je jedna od Ivaninih autorskih slikovnica.

Dokaz drugi : uspješno piše i crta stripove i priče za dječje časopise.luka_ivana guljašević Strip serijal Luka više od 10 godina objavljuje časopis Radost.

Dokaz treći: uspješno se bavi animacijom. Autorica je animiranog serijala Danica nastalog u produkciji HRT-a koji se prikazuje širom svijeta i 20-tak animiranih filmova, jedan od njih je Čovječuljak snovuljak (klikni na DVD): čovječuljak snovuljakDokaz četvrti : uspješna je književnica. Autorica je romana za mlade Moja slavna prijateljica koji je ovog proljeća dobio književnu nagradu Mato Lovrak za najbolji roman za mlade objavljen u Hrvatskoj u 2013. godini. Ovom prilikom, u ime svih Tragača, čestitam Ivani na osvojenoj nagradi🙂 .

Na web stranici znakovitog naslova IGUBUKA  otkrit ćete još puno toga zanimljivog o Ivani, a ‘bacite’ pogled i na intervju koji je s književnicom vodila Jelena Pervan (također književnica) na web stranici čitajme: http://citajme.com/ivana-guljasevic/.

TRAGAČI, SADA JE VRIJEME ZA VAŠA PITANJA.

Podsjećamo ako ste malo zaboravili i informiramo nove Tragače na koji način možete sudjelovati u virtualnom čitateljskom susretu: od trena kada je ovaj post objavljen u svojim komentarima pišite pitanja koja želite postaviti književnici Ivani Guljašević. Možete postaviti pitanja koliko god vam padne na pamet i u koliko god komentara želite. Ivana će na njih odgovoriti u subotu 13. rujna, a istog tog dana od 11 do 12 sati moći ćete ‘četati’ s književnicom na vašem najdražem Blogu.

S PITANJIMA

NA SUNCE

MOLIM!

49 thoughts on “Vi pitate, Ivana Guljašević odgovara!

  1. Probijam led s pitanjima🙂 .
    Draga Ivana, baš me zanima kako se od jedne slikarice postaje spisateljica. Je si li, kad si upisala Akademiju, znala da ćeš jednog dana ilustrirati slikovnice, odnosno, stvarati svoje autorske slikovnice? I kako to da si napisala roman za mlade? Je li ti je ta ideja došla, kako kažemo, sama od sebe, ili te je netko na to potaknuo?
    Toliko od mene, barem za sada😉 . Hvala unaprijed na odgovorima.

    1. Draga Vjetropirka,

      spisateljica, baš kao i slikarica, se ne postaje, to jesi ili nisi i nemaš baš izbora. Ja sam kao mala htjela biti veterinarka, istraživačica, kauboj i najpametniji čovjek na svijetu. Eto srećom ovo zadnje mi se ostvarilo, hahaha. Šalim se. Umjetnost me oduvijek privlačila. Crtanje i pisanje podjednako. Onda se u to sve ugurao i animirani film. Nisam baš znala da ću ilustrirati i stvarati slikovnice, ali sam se tome nadala. Ponekad se snovi i ostvare🙂
      Roman za mlade je došao nekako prirodno. Nakon slikovnica, zbirke priča o novinaru Neusu za djecu do 12 godina, poželjela sam pisati i za malo veće. Dakle, možemo reći da je ideja došla sama. Ali od ideje do realizacije potrebna je podrška, a nju sam imala u svom suprugu Bruni, svojim prijateljicama Snježani, Ani, Aniti, Mihaeli, mami…

  2. Gdje ste vi išli u školu?
    Koji su vaši idoli, ako ih imate?
    Koji vam je omiljeni način zabave u dosadnim i tmurnim danima?
    Koja vam je najbolja uspomena iz škole?
    Koja vam je omiljena knjiga, a da ju niste vi napisali?
    Kada ste i koju knjigu prvu pročitali?
    Jeste li u kojoj vašoj knjizi kao lika opisali svojeg prijatelja ili poznanika?
    Je li vam pisanje utjeha?
    Radite li na kojem novom projektu?
    Koji vam je najdraži žanr?
    Jeste li kad pisali na kojem stranom jeziku?
    Pišete li osim romana i pjesme i priče?
    Koji vam je omiljeni hobi?
    Nama je ovo peti književni susret, a vama?

  3. Bok Zvaks

    ti si me baš zasuo/la pitanjima🙂
    Išla sam u školu u Zagrebu.
    Hm, idoli… moj tata.
    Čitanje knjiga i/ili gledanje filmova, zamotana u dekicu, uz čaj i ako se nađe kakva grickalica… uživancija. Ni traga dosadi i tmurnom danu.
    Joj, školski dani su mi puni lijepih uspomena🙂
    E pa omiljenih knjiga imam stvarno jako puno. Uvijek se rado vraćam Srednom Vashtaru od Sakija (H.H. Munro), Svemirskoj nevjesti od Bjažića i Furtingera (obavezno ako imam gripu), obožavam Gogolja, Jane Austen, sestre Bronte, volim Bulgakova, Murdochicu, Huxleya, volim drame od Sartra, Tri čovjeka u čamcu, a o psu da se i ne priča od K. Jeromea me uvijek razveseli, volim Saroyana, a najnovije su me oduševile knjige Kako izdresirati zmaja od C. Cowel (puno bolje od filma) i Pas na zadatku S. Quinna… volim knjige.
    Ne sjećam se. Počela sam čitati prije nego što sam krenula u školu i jedna od prvih knjiga su bili Petar Pan i Šegrt Hlapić, ali baš prva prva knjiga… ne znam, od trenutka kad sam otkrila magični svijet u unutrašnjosti korica, stalno čitam.
    Nisam opisala svoje prijatelje i poznanike. Možda pokoju stvar… Moja mama stvarno radi najbolje kremšnite na svijetu, jednoj mojoj prijateljici je njezina prijateljica u osnovnoj školi stvarno krala fore i prikazivala pod svoje… ali to su sve detalji. Likovi kao takvi su potpuno izmišljeni, kao i radnja u knjizi.
    Hahaha, nije mi pisanje utjeha. Kad sam nesretna, jedem čokoladu. A nastojim život gledati veselo i optimistično.
    Radim na nekoliko novih projekata. Jedan od njih je novi roman koji će uskoro izaći.
    Svi žanrovi su mi dragi. Ovisi o mom raspoloženju koji mi u određenom trenutku više odgovara. Ali u svakom žanru postoje fenomenalno dobre stvari.
    Na engleskom. Stripove.
    Pišem i pjesme i priče (Zoo novosti su zbirka priča, u slikovnicama ima i pjesama i priča…)
    Moj posao je moj hobi🙂
    Bilo ih je više od pet, ali ne brojim. Brojke me ne faciniraju.

  4. Tema prijateljstva dosta se često spominje u raznim romanima za mlade i često imamo priliku čitati i o usponima i padovima, problemima i svađama u prijateljstvima, ali ona se uvijek nekako rješe. U knjigama, prijateljstva su skoro uvijek dugotrajna i prevladavaju sve neprilike. Zato me jako zanima: kako ste došli na ideju da napišete roman o raskinutom prijateljstvu? Svjesna sam da u stvarnom životu nije sve tako bajno kao u knjigama, ali me zanimalo zašto ste osjetili potrebu pisati o prijateljstvu koje nije tako dugotrajno i o lošim odnosima sa prijateljima koji nisu “pravi” prijatelji? Vaša me knjiga oduševila jer sam se susrela sa sličnim stvarima. Znam da je moje pitanje pomalo klišej, ali iskreno me zanima odakle ste dobili inspiraciju da napišete svoj roman Moja slavna prijateljica? Također ste napisali da se ne radi o stvarnom događaju, ali me zanima ima li tema romana ikakve veze sa Vašim ili tuđim stvarnim iksustvom. Kao što sam rekla pronašla sam dosta toga zajedničkog sa likovima u knjizi i onaj osjećaj koji ima osoba bez prijatelja je tako dobro opisan da se ne mogu ne zapitati: Jeste li do toga došli zamišljajući kako bi se osoba osjećala u toj situaciji ili ste se možda Vi ili netko od Vaših bližnjih našli u sličnoj situaciji? Ispričavam se ako su moja pitanja preteška za odgovoriti ili su previše osobna. radujem se odgovorima i nadam se da ćete napisati još puno ovakvih životnih priča i lijepih knjiga.🙂

    1. Draga Martina

      hvala ti na ovom dobrom pitanju🙂
      Razmišljala sam o dvije teme koje gotovo nitko ne obrađuje u knjigama i filmovima, a to je lažno prijateljstvo i prijateljica slavne osobe. Gotovo uvijek svi prate uspjeh glavnog junaka, a što je sa najboljom prijateljicom? Ona bi se trebala beskrajno veseliti u sjeni svoje slavne prijateljice i ne biti nimalo ljubomorna… hm, a što ako ta slavna prijateljica nije tako dobra i divna, a uspjeh i nije tako zaslužen? Kao što to u životu često biva. Što ako se u tom trenu pokaže pravo lice osobe koju smo mislili da poznajemo? Prijateljstva se ponekad prekidaju, i to je životna činjenica jednako kao i da opstaju. Ja sam to u knjizi malo drastičnije postavila, ali ono što sam htjela reći je da se svaki čovjek treba zauzeti za sebe. Nije drama ako prijateljstvo (ili ljubav) ne opstanu. Puno je veća drama ako opstanu na štetu jednog od prijatelja. U prijateljskom odnosu se treba osjećati sigurno i opušteno. To je onda prijateljstvo. Išlo mi je na živce što je uvijek imperativ da se prijateljstvo pod svaku cijenu mora zadržati. Zašto? Ponekad je bolje krenuti dalje. I zauzeti se za sebe. A sve loše (kao i dobro) na kraju ipak prođe. Niti jedna situacija nije beznadna ni vječna.
      Pa, ja sam se puno selila u životu i mijenjala škole i razrede, tako da sam svako malo bila trenutno bez prijatelja. Od tuda poznavanje tog osjećaja.

      1. Puno vam hvala na vašem odgovoru. I sama sam razmišljala o tome kako svi nekako najviše vole glavnog lika, a prijatelji često ostaju u sjeni. također se slažem da je imati lažne prijatelje gotovo jednako loše, ako ne i gore kao i ne imati prijatelje. I ja sam se dosta selila po školama što mi je dodatno otežalo pronalaženje prijatelja. Ali ako ništa drugo, uvijek imam knjige.🙂

        1. 🙂
          mislim da će ti se onda svidjeti moja nova knjiga. Pisana je baš za nas, selidbaše, hahaha
          Ali da te utješim, u život prije ili kasnije uđu ljudi koji su ti pravi prijatelji i oslonac.

  5. Ja nisam pročitao vaše knjige, ali zbog prijašnjeg susreta s jednim spisateljem ne mogu a da ne priupitam da li se tuširate subotom ili preko tjedna. :3

    1. Hahaha, kako kad🙂 Znaš ono kad u busu odjednom ima mjesta samo oko tebe?
      Šalim se. Tuširam se dvaput dnevno i stalno perem ruke jer sam pomalo bakterofob. Svi mi umjetnici smo malo ludi, znaš.

  6. Kako ste dobili ideju za pisanje knjige, dali je to možda neki događaj iz vašeg djetinjstva ili tako nešto? Kako da ste se baš odlučili pisati roman za mlade ako ste do tada pisali samo za djecu?

    1. Pa, hm, i mladi su djeca. Samo malo veća😉
      Tema romana i svi događaji su izmišljeni i nema nikakvih istinitih događaja, a ako se nađe kakva sličnost sa pravim događajima i ljudima, ona je potpuno slučajna. I prilikom pisanja ove knjige nije stradala niti jedna kremšnita🙂

    1. Broj jedan u podupiranju svega što radim je moj suprug Bruno. A prilično su pripomogle i moje prijateljice Snježana, Ana, Mihaela, Anita i Vedrana koje su knjigu čitale prije objavljivanja, kao i moja mama koja stvarno radi najbolje krempite na svijetu. Moga tate više nema, ali sjećanje na njega i sve ono čemu me učio, i to mi je stalna podrška i poticaj.

  7. Ja sam Gaby iz čitateljskog kluba Gutači iz Bjelovara i ja ću odgovarati i postavljati pitanja u ime većine🙂
    Danas smo na čitateljskom klubu otkrili da pored što svi volimo čitanje i knjige da volimo kekse i mačke .
    Što vi mislite o tome?

    1. I ja volim čitanje, kekse i mačke. Dakle, prolazim li kvalifikaciju da i ja budem gutač iz Bjelovara? To što nisam iz BJelovara, mislim da je manje važno od mačaka, keksa i čitanja, zar ne🙂

  8. Na virtualnom čitateljskom susretu raspravljali smo o Vašoj knjizi i došli do zaključka da su likovi odraslih opisani odnosno, njihovo ponašanje, onako kako se oni u stvarnosti baš i ne ponašaju, možete li nam objasniti zašto ste tako predstavili likove odraslih?

    1. Da, vidjela sam. Pa, odrasli koji su čitali ne bi se baš složili s vama. Ali lijepo je da mislite da bi postupili bolje. No, postavite se na trenutak u kožu mojih odraslih u knjizi. Jedna curica postaje uspješna. Druga curica ju ošamari iz čistog mira (jer oni nisu čitali knjigu pa da znaju što se stvarno događalo) i tvrdi da joj je ova ukrala neke 10 naj kojih nema u njezinoj bilježnici niti može dokazati da je to istina. Zaključak, mala je bolesno zavidna i ljubomorna. I to je ljudski, pomisle, ali nećemo poticati takvo ponašanje.
      A roditelji? I roditelji imaju odgovornost odgojiti svoje dijete. Što da naprave u takvoj situaciji? Odu na četvrti kat i istuku Lorenine? Daju izjavu u novine da je Lorena ukrala Miji 10 naj? Koga to realno zanima. Idu sa Mijom u školu i sjede s njom da bi ju zaštitili? A što ako je njihovo dijete stvarno malo ljubomorno?
      Odrasli ponekad puste stvari da se same riješe. Posebno u tako delikatnoj stvari kao što je prijateljstvo njihove djece. Znate ono kad ste se potukli sa nekim u pješčaniku oko lončića u obliku školjke? Nisu se isto i roditelji odmah potukli. Smatra se da su to dječje stvari i proces odrastanja koji nekad treba pustiti da se razvije sam.
      A baka je druga priča. Bake i djedovi imaju tu privilegiju, sreću i dužnost da mogu uvijek i u svakoj situaciji vjerovati svojoj unuci i biti sto posto na njezinoj strani. Bake i djedovi su tu da bi nas voljeli i razmazili. A roditelji moraju od nas još i napraviti kvalitetne i odgovorne ljude. Nije roditeljima lako🙂
      A osim toga, poanta knjige je da ponekad jedina osoba koja je na vašoj strani ste vi sami. A i iz toga možete izaći kao pobjednik🙂

  9. Kad sam bila mala jako sam voljela Danicu i uvjerila sam se da imate bujnu maštu i da ste jako svestrani. Što vam je najdraži dio vašeg posla? Crtanje za animiranie filmove, ilustriranje knjiga ili pisanje?

    1. Hvala🙂
      Danicu ne pišem ja, nego Katarina Mažuran, pa je ona ta koja je u Danici imala bujnu maštu, hahaha
      Volim sve podjednako. Ponekad više volim jedno, pa onda ipak više volim drugo, onda ipak zaključim da volim treće… Imam tu sreću da radim ono što volim🙂

    1. Ovisi. Ponekad stvarno uzmem u ruke knjigu jer me likovno privuče. Izgled knjige je važan reklamni trik. Ako vas privuče, pogledat ćete i unutra. Ali kad jednom otkrijem pisca kojeg zavolim, onda mi je potpuno svejedno.

  10. Inače smo svi mi iz čitateljskog kluba Gutači veliki obožavatelji Harry-ja Pottera, možete li nam reći svoje mišljenje o njemu i koliko Vam je Voldemort “scarry” ako shvaćate što hoću reći 😉

    1. Volim ga i ja. Moja mama je totalni obožavatelj.
      Više mi se sviđa svijet koji je Rowlingica stvorila, sa svim detaljima i logikom, nego što mi je onaj čije se ime ne izgovara, strašan🙂

  11. Zahvaljujemo na odgovorima. Bilo nam je zabavno, nadamo se i Vama. S nestrpljenjem očekujemo Vašu novu knjigu za nas. Do nekog novog virtualnog susreta , srdačan pozdrav od svih Tragača.

Odgovori

