VIRTUALNI ČITATELJSKI SUSRET – rasprava o knjizi “Moja slavna prijateljica”

U 12 sati ili točno u podne dogovoren je za danas virtualni čitateljski susret Tragača. Slijedi burna (hi,hi,hi) rasprava vrijednih čitatelja!

(Oni koji iz nekog neobjašnjivog razloga ne mogu sudjelovati u online raspravi, slobodno mogu i kasnije odgovoriti na pitanja ili napisati svoj dojam o knjizi.)

Svi smo pročitali knjigu pa nema potrebe ponovno ju predstavljati.😉 Za svaki slučaj, ako netko ne zna o čemu se radi neka pročita preporuku koju je napisala tragačica Njuškolizac: Moja slavna prijateljica.🙂

1) Krenimo od naslova

Naslov knjige sam po sebi odaje glavnu temu romana – sviđa li vam se to ili više volite zagonetnije naslove? Zašto

2) “Nametljiva” glavna tema

Glavna tema romana toliko je nametljiva da se ugurala u naslov pa i postaje glavna tema za raspravu o knjizi: prijateljstvo.

2 – a) Jesu li Mia i Lorena ikada bile prijateljice? 

2 – b) Postoji li više stupnjeva / razina prijateljstva ili jednostavno imamo ili poznanike ili prijatelje?

2 – c) Je li moguće prijateljstvo između bake i unuke?

2 – d) Koje ste još knjige o prijateljstvu čitali?

3) Moramo malo o likovima

3 – a) Jesu li likovi uvjerljivo stvarni – ponašaju li se baš poput vas i vaših vršnjaka?

3 – b) Jeste li se uspjeli poistovijetiti s nekim od likova?

3 – c) Što mislite o Loreni, a što o Mii? 

4) Ah ti odrasli

Što mislite o reakcijama odraslih ljudi u ovoj knjizi? Jesu li odrasli – roditelji, učitelji, baka – realistično prikazani (dakle, onakvi su kakve srećemo u stvarnosti)?

5) Slavna slava

Zašto djeca i tinejdžeri misle da je važno i cool biti slavan?

6) Bez pitanja, molim!

Šesta točka odnosi se na one koji nikako i ni u kom slučaju ne vole pitanja. Svi vi koji se pronalazite u ovom opisu slobodno samo napišite svoj komentar o knjizi.

7) Više nema ničega… gotovo… kraj… konec… the end…

About Gradska knjižnica Zadar

www.gkzd.hr Gradska knjižnica Zadar središnja je zadarska posudbena narodna knjižnica, središte mreže zadarskih Knjižnica, ali i središte lokalne zajednice zbog velikog broja događanja koje prihvaća, pomaže ili samostalno organizira.

18 thoughts on “VIRTUALNI ČITATELJSKI SUSRET – rasprava o knjizi “Moja slavna prijateljica”

  1. 1) Volim zagonetne naslove, ali ovaj mi je sasvim u redu i mislim da ovoj knjizi zagonetni naslov ne bi pristajao.
    2) Mislim da je prijateljstvo dobra tema za knjigu, ali radnja mora biti dobro razrađena kao što je slučaj kod ove knjige.
    2- a) Držim da Mia i Lorena od početka nisu bile prave prijateljice jer Lorena nije prihvaćala i shvaćala Mijine stavove.
    2-b) Svojim najboljim prijateljima govorim sve svoje tajne, nemam ih mnogo, ali znam da su mi pravi i da im uvijek mogu bezuvjetno vjerovati. Imam “prijatelja” kojima jednostavno ne mogu vjerovati i s kojima se ne družim učestalo i zato mi za njih više odgovara naziv poznanici.
    2-c) Moguće je prijateljstvo između bake i unuke zašto ne? Jednostavno se nekad bolje povjeriti nekom odraslom, nego nekome tvojih godina tko te možda ne bi razumio.
    2-d) Čitala sam puno knjiga o prijateljstvu, a najviše me se dojmila knjiga Prijateljice Marije Bugarski
    3-a) Pa… likovi se doista ponašaju kao naši vršnjaci
    3-b) Nisam se baš uspjela poistovijetiti ni s jednim od likova
    3-c) Mia je djevojčica koja puno sanjari i želi svoje snove ostvariti. Lorena je, s druge strane, otkvačena djevojčica koja je bogata, popularna i ima sve što poželi. Ja, osobno nemam baš visoko mišljenje o njoj
    4) Odrasli su uvjerljivo realistično prikazani i to mi se sviđa.
    5) Mislim da je to zbog toga što je to jednostavno danas “popularno” i da će tako više uspjeti u životu. Ja osobno baš nemam neku preveliku želju za slavom, iako držim da je to prikrivena želja sve djece i tinejdžera.

    1. 4) Baš sam se iznenadila kad sam pročitala da su po tvom mišljenju odrasli uvjerljivo realistično prikazani jer moj je dojam upravo suprotan. Čitavo sam se vrijeme čudila ponašanju odraslih osobito učitelja u školi koji su se ponašali pa pomalo kao da nisu ljudi, kao da nemaju ni osjećaja ni razuma što mi je bilo jako čudno. Ne samo da su dopustili izopćavanje Mie nego su to i podržavali.
      2 – c) Nekako mi se čini da brkamo u današnje vrijeme odnose – kao da svi moramo biti prijatelji. A ako mi je baka prijateljica tko mi je onda baka?! Ne mislim da su riječi baka, mama, tata, stric, rođak tu samo da bi označile krvno srodstvo, mislim da one označavaju i posebne odnose…🙂

      1. 2 – c) Slažem se s tobom. Govorimo kao da moramo biti prijatelji da bismo bili u dobrim odnosima što zapravo baš i nema smisla.

      2. Da, roditelji, bake i djedovi i ostale obiteljske veze su zaista posebne veze koje su svakako puno više od prijateljstva, ali isto tako mislim da ne isključuju i prijateljstvo. Kako govorimo o više vrsti ljubavi, ljubav prema roditeljima, ljubav prema braći, ljubav prema prijateljima, ljubav prema prirodi… tako možemo govoriti i o više vrsti prijateljstva. U tom slučaju je moguće i prijateljstvo između bake i unuke.

  2. 1)

    2) 2- a) Bile su dok Lorena nije postala ”popularna”.

    2- b) Postoji više stupnjeva prijateljstva.

    2- c) Naravno da je moguće prijateljstvo između bake i unuke.

    2- d) Nemogu se sjetiti.

    3) 3- a) Jesu, i ponašaju se donekle kao ja i ostali vršnjaci.

    3- b) Ne mogu se s niti jendim likom poistovijetit.

    3- c) Lorena- u početku je bila ”normalna”, ali dok joj je tata dobio posao u diskografskoj kući postala je umišljena i gledala je sve s visoka i dobila je punp ”prijatelja”, Mia- normalna cura koja je imala ”pravu” prijateljicu u koju je imala povjerenja i koju je mislila da ju neće nikada izdati, no sve se promijenilo kada je Lorena postala ”slavna” i ”cool”.

    4) Pa iskreno odrasli mi se baš i ne ponašaju
    baš kao odrasli, više se ponašaju kao prijatelji točnije kao poznanici koji te samo pitaju kako si i što ima, ništa posebno. Jedino mi se baka ponaša onako ”odraslo”.

    5) Pa žele biti slavni kako bi svi znali za njih i kako bi imali što više prijatelja, žele da misle svi za njih da su oni netko i nešto, a zapravo su obični tinejdžeri kojima je samo stalo do lajkova na Facebooku. Znači misle da su na dobrom glasu, a zapravo sve što postaju ”popularniji” to su na lošijem glasu.

  3. Sjetila sam se još nečeg o čemu bih volje čuti mišljenje ostalih Tragača: Mislite li da je Mia previše burno reagirala i da to što je Lorena “posudila” njenih 10 naj nije neki razlog za napraviti takvu dramu? Zašto je Mia tako “pukla”? Pomozite mi shvatiti :)…

  4. Mislim da se u tom trenutku kada je Mia “pukla” radilo o nečemu puno većem od običnih izmišljenih 10 naj. U njezinoj glavi tu se radilo o prijateljstvu i povjerenju. Ona je Loreni povjerila svojih 10 naj jer ju je smatrala prijateljicom i mislila je da će to ostati između njih dvije, ali Lorena je izigrala njezino povjerenje ukravši bez pitanja njenih 10 naj bez pitanja i nije se uopće kajala. Mislim da se o tome zapravo radilo i da je taj jednostavan postupak zapravo bio puno veći i značio mnogo više nego što se činilo drugima u tom trenutku.

  5. 1) Iskreno, kada sam prvi put vidjela ovaj naslov, a bilo je to na klubu čitatelja, odmah sam imala predrasude. “Moja slavna prijateljica” ,mislila sam si,”to zvuči kao neki glupi američki tinejdžerski film. Baš bezveze! Kladim se da je psihologizacija likova užasna, priča dosadna i bolno glupa… Vjerojatno se radi o djevojci čija je BFF postala slavna glumica ili pjevačica i onda one zajedno uživaju u slavi… Joooooj, grooooozno!!!”
    Da, da, znam što mislite i slažem se da je bilo glupo od mene što sam tako unaprijed iskritizirala knjigu, a nisam znala ništa o njoj. Pa možete zamisliti moje iznenađenje kada sam počela čitati knjigu koja je zapravo sasvim OK. Ah, baš sam ispala glupa!
    2 – a) Pa, pretpostvljam da jesu, ili su barem mislile da jesu. Ali Lorena je zapravo uvijek bila nepravedna prema Mii i nikada ju zbilja nije shvaćala.
    3 – a) Da, mislim da su likovi uvjerljivi, i da, mogu zamisliti moje vršnjake iz razreda kako se isto ponašaju u danoj situaciji. Jedini lik koji tu iskače je Marko (je li se uopće tako zvao?) u završnom dijelu romana, njegov odnos s Miom nakon što mu je ona postala cura mi se nije baš činio toliko uvjerljivim i to je ono što najviše zamjeram ovome romanu – odnos Mie i Marka.
    4) Pa, što se tiče odraslih ne znam baš. Ja još nisam upoznala odraslu osobu koja se tako ponaša, ali to sam samo ja.
    5) Ja iskreno mislim da je to duboko podsvjesna želja i da tu nije stvar (barem kod nekih) samo u tome da ih svi obožavaju i jedu im iz ruke jer vole biti tako nadmoćni. Mislim da djeca i tinejdžeri žele biti slavni kako bi bili prihvaćeni u društvu i, da, kako bi ih svi voljeli i poštovali zato što oni sami ne vole i ne poštuju sebe.

    1. Hmm, možda je to malo presnažno izrečeno – to da ne vole i ne poštuju sebe – možda je stvar u tome da se tinejdžer tek treba upoznati sam sa sobom, a nije siguran kakva se osoba skriva u njemu pa si misli ako sam slavan i obožavan sigurno sam u redu…😉

      1. Da, to je povezano i s Makyjevim komentarom vezanim uz fejs, tko ima više prijatelja i lajkova taj je onda valja slavan, pa samim time i prihvaćeniji u društvu. Je su li zaista ti s puno prijatelja i lajkova popularni u društvu? Možete li mi to objasniti?

        1. Pa ne znam kako bi to objasnio, ali jednostavno znam da je tako jer neki čak i “cinkaju” za lajkove te neke “popularne” osobe da im lajkaju slike jer žele biti u tom rangu popularnih osoba za koje cijeli grad mora znati. Druže se sa starijima samo kako bi bili prihvaćeni, ima toga još tonu i mogao bi pisati još satima o tome, znam sve to jer svakodnevno kada odem igrati video igrice na fejs isto tako i prolistam naslovnicu i sve vidim.

  6. Vezano uz peto pitanje za raspravu, o slavi i slavnima. Pišete da slava znači nekakav uspjeh. Kao prvo, zanima me je li uspjeh roditelja automatski i uspjeh djece, dakle, ako je Lorenin tata slavan znači li to da je i Lorena slavna. A onda me zanima što vi Tragači mislite o ovome: treba li prije biti uspješan u nečemu, pa onda postati slavan ili si naprosto slavan, kao Lorena jer joj je tata slavan, pa si zato uspješan.

    1. Pa ja bih rekao da se Lorena kitila tuđim perjem, premda nema veze što joj je to otac, svejedno. Nemora značiti sada ako sam ja sin od neke popularne zvijezde ja bih trebao biti popularan, ne. To je uspjeh mog roditelja i ja se nebi trebao mješati u njegov posao. Evo npr. ovi današnji pjevači sigurno nisu prvo skupili 10000 lajkova i onda snimali pjesme, ne oni su snimali pjesme i postali popularni na onaj način da mediji pišu o njima itd. bilo bi smiješno da netko tko je popularan na fejsu ima fanove i da netko od njih traži autograme.

  7. 1) Volim zagonetne naslove. Ali mislim kako zagonetni naslov ne bi pristajao ovoj knjizi koja ima naslov koji je sasvim u redu.
    2) 2-a) Jesu, sve dok Lorena nije postala slavna i popularna u školi.
    2-b) Postoji više stupnjeva prijateljstva.
    2-c) Zašto ne? Naravno da je moguće prijateljstvo između bake i unuke.
    2-d) Čitala sam mnogo knjiga o prijateljstvu. Najviše mi se dojmila knjiga Engleske ruže.
    3) 3-a) Jedna moja prijateljica ponaša se poput Tihane.
    3-b) Ne mogu se s ni jednim likom poistovijetiti.
    3-c) Mia je djevojčica koja želi ostvariti svoje snove i to je potpuno u redu. Lorena je s druge strane djevojčica koja voli biti u centru pažnje.
    4) Iskreno, odrasli u knjizi mi se ne ponašaju potpuno ”odraslo”.
    5) Žele biti slavni samo zato da bi bili bogatiji i imali više prijatelja zato da budu sve više u centru pažnje.

  8. U knjizi imamo primjer prijateljstva koje to ustvari nije. Napišite nam kako bi pravo prijateljstvo trebalo izgledati? Zanima nas i kakav si ti prijatelj (bio slavan ili ne😉 )

    1. 1. Pa… Ovisi o kojoj je knjizi riječ. Obično me privuku naslovi koji imaju veze sa radnjom u knjizi.😉
      2.a) Miino i Lorenino prijateljstvo je u neku ruku bilo možda poznanstvo. Ne vjerujem da tako izgledaju prava prijateljstva. Pravom bi prijatelju bilo važno nešto što je njegovom prijatelju važno.Tako da je moj odgovor ne. Mia i Lorena nisu bile prave prijateljice.
      2.b) Ummm. Na ovo pitanje je teško odgovoriti. Moglo bi se reći da postoji par stupnjeva prijateljstva, ali postoje i poznanici.
      2.c) Naravno da postoji. Ponekad se lakše povjeriti odraslima nego svojim vršnjacima.
      2.d) Čitala sam knjigu Prijateljice i duboko me se dojmila. Sve su bile jedna uz drugu kad je to najviše trebalo i mislim da se na tome i učvršćuju prava prijateljstva.
      3.a) Neki se likovi iz knjige ponašaju poput većine učenika iz mog razreda. Često se zauzimaju za onog tko je popularniji, baš kao i učenici iz Miinog razreda.
      3.b) U rijetkim sam se situacijama mogla poistovijetiti sa Miom.
      3.c) Lorena voli biti u centru pažnje. Jako joj je godilo kad su svi stali na njenu stranu pa je uzela zamaha i izvrijeđala Miu. Nije baš originalna i kiti se tuđim perjem. Mia je povučena. Živi u svijetu mašte i voli nasmijavati ljude. Jako je dobra i trudi se pomoći svakome.
      4. Nikako. Odrasli u stvarnosti bi bili više zabrinuti, više bi ustrajali u tome da otkriju istinu. Baka je bila jedna od rijetkih realističnih likova, Postoje odrasli kao što je Miina baka.
      5. Zato što misle da će im tako školovanje biti bolje. Da će se družiti u visokom društvu. Jednom riječju, gotovo svi žele biti popularni iz određenih razloga.

  9. 1) Mislim da je ovaj naslov sasvim OK. Nije previše tajanstven, ali ne otkriva previše, po mom mišljenju.

    2-a)Mislim da Lorena i Mia zapravo i nisu bile prijateljice. Poznanice, svakako, ali ako je riječ o pravom prijateljstvu, mislim da one nikada nisu bile ništa više nego poznanice. Npr. prava “najbolja” prijateljica uvijek bi stala na tvoju stranu, poštivala tvoja mišljenja i nikada ti ne bi okrenula leđa zbog nekog razloga (u ovom slučaju, razlog je slava i popularnost).

    2-b) Mislim da postoji više stupnjeva prijateljstva. Od najboljih prijatelja pa sve do onih nekih ne baš dobrih prijatelja.

    2-c) Mislim da je to svakako moguće! Baka je starija dobroćudna osoba puna iskustva (pa, i ona je jednom bila tinejdžerka), pa ne vidim razloga zašto ne bi razumjela Miu. Naravno, ovo ne mora značiti da su sve bake takve, ali ima i onih poput ove iz knjige.

    2-d) Mislim da sam čitala neku knjigu o prijateljstvu, ali se stvarno ne mogu sjetiti naslova.

    3-a) Mislim da je većina likova točno prikazana. Naravno da će se zauzeti za nekoga tko je bogatiji, popularniji, više “cool”, nego za nekoga običnog, poput Mie. No, izdvojila bih dva lika: Marka i Helenu. Iako je Helena prilično realistično prikazana, nekako me podsjeća na one “visoke, drske plavuše” iz američkih filmova i serija, što mi se ne čini previše realistično. I, također, Marko. Dakle, on dođe u potpuno novu školu, u potpuno novi razred, gdje svi mrze Miu i tračaju je. I ono odjednom “bum!” ljubav na prvi pogled. Malo neobično, mislite li i vi tako?

    3-b) Ne, iako sam razumjela Miu dok je prolazila kroz teško razdoblje.

    3-c) Lorena je djevojčica koja i nije nešto posebno, ali zato voli uzimati zasluge za sve. Čim je njen tata dobio posao u diskografskoj kući, odmah je postala umišljena i puna sebe. Također, uzela je Miinih deset naj bez pitanja! I još se nije ni ispričala, već je Miu za sve okrivila. Nikako joj ne bi htjela biti prijateljica da je poznajem, možda poznanica. Ili ne. No, iskreno, ja ne mislim da je ona postala bezobrazna, umišljena, puna sebe kad je postala poznata. Mislim da je ona oduvijek bila bar pomalo takva- poput Helene. A kad je postala poznata, samo je skinula prijateljsku krinku i pokazala samu sebe. Mia je pak potpuno obična, ali vrlo posebna. Duhovita je, zabavna, pametna, stvarno dobra prijateljica. Mislim da je ona puno bolja osoba od Lorene.

    4) Mislim da bi odrasli u stvarnom svijetu malo više podržavali Miju. Roditelji su meni bili OK, zabrinuti i to, ali stvarno mi se nisu svidjeli učitelji, oni nisu mala djeca, ne bi trebali biti tako popustljivi prema Loreni, i ajmo reć, “nadureni” na Miu.

    5) Zato jer misle da kad si popularan, imaš sve- novac, slavu, fanove, obožavatelje, gone te paparazzi, kupuješ što god poželiš, ne moraš se truditi za ništa, na TV-u si… Većina tinejdžera misli da je to super, ali nije.

    Gotovo! Baš sam se natipkala!🙂

Odgovori

