Čarobne knjige i knjigoljubni sanjari

Dragi Tragači,

volite li knjige? Naravno da ih volite, pa vi ste Tragači! Osim što sam knjižničarka, i ja sam knjigoljubac. Čitam i uvijek se ponovo iznenadim koliko čarobne knjige mogu biti! Možda zato što sam veliki sanjar, a možda zato jer jako volim biti knjižničar, dogodilo se… Baš tako, DOGODILO SE, nisam to planirala, ali napisala sam knjigu. Zove se Matilda i vještičji mačak. Ove godine izašao je i njezin nastavak, Matilda i zagonetne žabe, a nadam se da ću uskoro završiti Matildine pustolovine trećim nastavkom. Na njemu još radim i za sada nema naslov (ili bi bilo bolje reći da ih ima mnogo).

Ljudi me često pitaju kako je nastala Matilda. Tko je ta djevojčica? Možda je ona zapravo ja? Ili sam ja njezina mama?  A prava istina je da zaista ne znam.

Jednog dana naišla sam na divnu slikovnicu naslovljenu Oprostite… Jeste li vi vještica? A već sutradan sam nekako imala tu priču. Ne sjećam se da sam je izmislila. Ona se nekako samo pojavila. Ta pjegava djevojčica, njezin mrgodavi mačak i neobična mama… Svi zajedno su završili otipkani, zapisani i pobrojeni na stranicama. Jako brzo našla se i ekipa Naklade Nika – Kate, koja je od mojih riječi napravila knjigu, i Martina, koja je iz mojih slova nacrtala slike. A onda i hrpa ljudi koja me ispitivala: “Kada će nastavak?”.

Baš iskreno da vam kažem, tada još nisam bila razmišljala o nastavku. No morala sam nekako zahvaliti svim tim ljudima koji su moju Matildu i njenog Puka zavoljeli kao svoje junake.

Druga knjiga bila je potpuno drugačija. Kao i Matildi, i meni je trebalo malo dulje da pronađem čaroliju. Da pisanje ne bude posao koji radim, nego da mi pričanje priče opet bude čarobno iskustvo. Opet su riječi iznenadile i mene samu. Jer ipak je najljepša čarolija ona između korica. A biti i pisac i knjižničar – najčarobniji posao na svijetu.

Matilda i vještičji mačak

matilda

U jednoj neobičnoj crvenoj kući živi djevojčica Matilda.
Matilda voli čokoladu, majice s džepovima i knjige, a ne voli žvakaće gume, lutke i matematiku. Nakon škole, Matilda često ode u knjižnicu jer tamo radi njezina mama. Provodi puno vremena s bakom a tati, koji radi daleko i dugo ga nema, piše o svemu što se događa u njihovoj kući i oko nje. Kada jednog dana neobično ponašanje njezinog crnog mačka Puka pokrene raspravu o vješticama, Matilda će se baciti u potragu za knjigama i informacijama. No jednostavan odlazak u knjižnicu pretvorit će se u uzbudljivu i možda čarobnu pustolovinu. Hoće li Matilda pronaći odgovore na svoja pitanja i otkriti tajnu koja se skriva baš u njezinoj kući? Što će se sve pronaći zapisano na stranicama njezinog prugastog dnevnika?

Matilda i zagonetne žabe

zabe

Uzbudljive pustolovine i čarobne dogodovštine ne zapo­činju i ne završavaju uvijek onako kako mi to oče­kujemo. Prva Matildina potraga za knjigom čarolija zavr­šila je neslavno. U novu potragu Matilda je krenula pomalo naopako, ali i najdosadniji dan u trenu se može pretvoriti u početak nove pustolovine. Ni nesretni padovi, ni skliske nevolje, ni neuhvatljive žabe neće je zaustaviti u njezinom istraživanju. S Pukom za petama i dnevnikom u džepu, Matilda je odlučna pronaći čarolije u svom neobičnom svijetu. No u koliku nas nepriliku može dovesti znanstveno istraživanje? Gdje se sve mogu sakriti tajne knjige? I kako je moguće da kazna nije najgora stvar koja se može dogoditi?

 

 

6 thoughts on “Čarobne knjige i knjigoljubni sanjari

  1. Čim pročitam ostale nastavke Gregovog dnevnika (ostala su mi još 2) odmah idem u knjižnicu posuditi knjige koje ste vi napisali. Čini mi te se kao zanimljiva knjižničarka🙂 . I da… imam par pitanja za vas (ne morate odgovoriti ako ne želite) : 1. Jeste li morali platiti za to što su vam oni napravili knjigu ili nešto tako?
    2. Ja isto pišem knjigu, ali sve što napišem ispadne nekako glupo, možete li mi dati neki savjet?

    1. Hej Maky,
      1. Zapravo je obratno, uobičajeno je da autor “proda” rukopis tj. prava za objavljivanje. Dakle, dok završiš s pisanjem ponudiš izdavačima i oni sve organiziraju i plate ti autorski honorar. Tako bi bar stvari trebale izgledati. Naravno, nije lako naći izdavača. J. K. Rowling su godinama odbijali i nije mogla naći izdavača za svoje knjige o Harryu Potteru. Ni Meg Cabot za Princezine dnevnike…
      2. Moj savjet ti je da odabereš neku osobu u koju imaš povjerenja i daš joj da čita. Ja sam obje Matilda pisala i davala poglavlje po poglavlje na čitanje svojoj mami i sestri. Dok god je njihov jedini komentar bio: “daj dalje!”. Znala sam da sam na pravom putu. Naravno one me nisu poštedile ni kritika, pa su mi na taj način pomogle da radnja ide dobrim tempom i u dobrom smjeru…
      🙂

Odgovori

