Kad pišeš o proljeću sedmi put

S obzirom da je današnji post objavljen 21. ožujka, odnosno, na prvi dan proljeća, nikako nismo mogli ne iskoristiti naslov poglavlja u knjizi Kad pišeš o proljeću sedmi put u kojem Leo ( ako ste zaboravili, on je glavni junak knjige…😉  samo podsjećamo) ozbiljno promišlja o sastavcima o proljeću koje je napisao tijekom svog dotadašnjeg školovanja (u knjizi je polaznik sedmog razreda), a nekako pretpostavljamo da je do današnjeg dana napisao sigurno još koji sastavak na temu proljeća.  Leo sjedi nad praznim papiram i pita se, sedmi puta po redu, o čemu razmišljaš kad dolazi proljeće:

Proljeće je svake godine isto… Različit je ipak zid iznad mog kreveta. Prije je bio samo blijedozelen i prazan. Kad dolazi proljeće razmišljam o tome kako bi bilo lijepo da nema škole pa da se cijeli dan mogu voziti biciklom. Kad dolazi proljeće ja razmišljam o tome kako ću sigurno morati pisati sastavak o proljeću…

( Ako vas zanima što je još lijepoga  Leo napisao o proljeću, cijeli sastavak  možete pročitati, ako već niste, u knjizi Godina bez zeca, knjizi po kojoj ovaj mjesec tragamo.🙂 )

Tragači, o čemu vi razmišljate kad dolazi proljeće?

Mori li i vas, kao i Lea, pisanje sastavka na temu proljeća?

P.S. Tragači, ako vas pak, ne mori pisanje sastavaka na temu proljeća najljepše molimo, napišite ga u svojim komentarima😉 .

36 thoughts on “Kad pišeš o proljeću sedmi put

  1. Ja razmišljam o prirodi i njenom buđenju i ljepoti. Najviše volim kad u proljeće ptičice cvrkuće. Uopće me ne mori pisanje sastavka o proljeću. Veselim sed tome. O toj temi se uvijek ima štošta pisati.

    1. Ja razmišljam o zelenim livadama punim zlatnim maslačcima , o suncu i o svoj drugoj njenoj ljepoti. Najviše volim kad u školi pišemo sastavke o proljeću.

  2. Ispraćamo zimu
    Gledala sam kroz prozor.Bio je lijep i sunčan dan. Ptice su pjevale.Razmišljala sam kako bih mogla izaći van.
    Sjela sam na bicikl i odlučila se provozati po gradu. Putem me pratio lagani vjetar. Grad je odzvanjao cikom dječjeg smijeha i veselja. Sunce je provirilo iza oblaka. U nježnoj travici već su virile prve visibabe i jaglaci. Drveće je dobilo svoje nježne zelene listiće. Sjela sam na klupu u parku i slušala pjev ptica i šum drveća. Osjetila sam miris proljeća. pod prstima sam osjetila nježnu mahovinu. Ubrzo je počela padati kiša. Pravi proljetni pljusak. Kiša je padala po mojoj kapuljači- tup, tap. Kiša je ubrzo prestala padati i krenula sam kući.
    Dok sam ga spremala u podrum, bicikl mi je namignuo. Bila mi je lijepa današnja vožnja. Oboje smo bili sigurni u jedno – ispraćamo zimu!

  3. Ja razmišljam o zelenim livadama prepunih različitog cvijeća. I o poljima, veselim životinjama, zaigranim leptirićima, pčelicama…

  4. Razmišljam o tome kako je zima napokon gotova, kako cvijeće cvijeta i sve je puno života. Sve se budi iz sna, pogotovo toplo sunce koje nakon dugih zimskih dana odlično popravlja raspoloženje.
    Proljeće je neiscprna tema za pisanje satavaka makar oni svakog proljeća zvučali isto. Uvijek se ipak nađe neka razlika. Jedne godine više razmišljam o cvijeću, sljedeće mi najprije na pamet padne da se rode i laste vračaju kući…
    Pa evo nekih ovogodišnjih razmišljanja:

    Proljeće

    Ponovno se kao i svake godine uvuklo u moju sobu, neprimjetno kako samo ono zna biti. Moje omiljeno godišnje doba. Pozdravljalo me dok sam se spremala u školu, mahalo mi kroz prozor pod satom matematike. Dovoljno je bilo pogledati kroz prozor pa da se odmah osjetim bolje. Snijeg se topio, a sunce je bacalo tople zrake na zelenu travu. Vrapci na granama pred školom, oni koji znaju svo gradivo koje smo mi trebali naučiti, veselo cvrkuću. Proljeće je potpuno ispunilo moje misli ne ostavljajući mjesta u njima za matematiku. S naporom sam svoju pozornost usmjerila na ploču i korijene (za one koji to nisu učili, to je pojam koji se odnosi namatematiku, a ne na korijenje koje cvijeće pušta u vrtu). Zvono je napokon označilo kraj posljednjeg sata, a ja sam izjurila iz učionice. Zadovoljno sam udahnula taj slatki proljetni miris, miris cvijeća i svježine. Sunce mi se smiješilo dok sam hodala prema kući. Nasmiješila sam se i ja njemu. Razmišljala sam o visibabama u bakinom vrtu koje su jučer niknule. Probile su se kroz nanose snijega i stidljivo spustile svoje glavice. I maslačci su stigli. Vidjela sam ih jutros u dvorištu. Nije to neko lijepo cvijeće, ali nakon duge zime utješno je vidjeti zelene stapke na kojima se žute cvijetovi. Uskoro će vrijeme biti dovoljno lijepo za šetnje po livadi. Tamo uvijek imam osjećaj kao da sam izolirana od cijelog svijeta. U daljini se čuju auti i lajanje pasa. Oko mene zelena trava i bijeli cvijetići, leptiri lete uokolo, a ptice pjevaju. Nebo je vedro, a bijeli oblaci plove njime. Sve je mirno i spokojno. Priroda se tek probudila, treba joj vremena da živne, da iznese svu svoju ljepotu, da oboji bijeli okoliš u zelenu boju, da dozove toplo sunce…
    Zadnji tračak mrzovolje na mom licu otapa se zajedno sa snijegom. Doviđenja Zimo, vidimo se sljedeće godine!😉

  5. Proljeće

    Gotova je zima, dolazi proljeće.
    U sobi sam slušala glazbu. Pomalo mi je dosadilo. Odlučila sam se prošetati. Obula sam tenisice i pojurila vani.Šetala sam po mekoj,zelenoj travici i u kojoj su se pojavljivali prvi vijesnici proljeća. Vjetar je lagano puhao.Došla sam do potoka i sjela na meku travu. Slušala sam pjev ptica. Pojela sam jabuku koju sam uzela sa sobom. Polako se spuštala noć. Morala sam krenuti kući.Na nebu se pojavio mjesec.
    Ušla sam u sobu i mirno zaspala.

    Kako vam se sviđa moj sastav?😛😛😛😛😛😛😛🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂😀😀😀😀😀😀😀😀😀

  6. Znam da bismo ovdje trebali pisati sastavke, ali nisam mogla odoljeti, a da ne napišem i pjesmicu.😉

    PROLJEĆE

    Stiglo je i danas sa zujanjem pčela,
    nicanjem cvijeća,
    njihanjem jela.
    S toplim suncem
    i šarenim leptirima,
    što veselo mašu
    lepršavim krilima.
    S prvim visibabama,
    i jaglacima žutim
    ljubičicama sramežljivim
    i šafranima ljutim.
    S lastama u krošnjama,
    rodama u gnijezdima,
    cvijećem u nošnjama
    i žutim zvijezdama.
    S lijepim vremenom
    i ponekim pljuskom,
    rosom na lišću
    i rječicom uskom.
    S nebom plavim,
    bijelim oblacima
    travom zelenom,
    bistrim potocima.
    I sa smiješkom kakvo samo ono ima,
    Predivnim smiješkom koji kaže:
    Otišla je hladna zima!
    Smiješkom divnim, zelenim i sretnim,
    Smiješkom rascvjetanim-
    Pravim proljetnim!😀

  7. Evo moje dvije pricice:
    Ja sam slikar proljeca
    Jednog dana sam uzela paletu i vodene boje, pa sam pocela slikati. Slikala sam proljece. Bilo je tu oblaka, pcela, leptira… a na vrhu te slike se sjajilo blistavo i golemo sunce. Kroz tu prekrasnu dolinu tekao je modri i sjajni potocic. Zecici su skakutali a pticice cvrkutale. Ali kad sam to pokazala uciteljici, samo mi je rekla “BRAVO”, zapisala neku mlitavu peticu i pokazala sliku razredu. Svi su zapljeskali, ali nekako… objesenih lica. Toga dana sam odlucila popraviti sliku. Bojala sam zecice, nanosila tockice, pretvarala travu u sarene mrlje, a tu i tamo sam dodavala svrlje. Ponosno sam ju pogledala. FUJ!!! To su bile samo neke sare, tockice i mrlje. Pokunjeno sam odnijela sliku uciteljici. Na moje veliko iznenadenje, uciteljica se nasmijala i pokazala sliku razredu. Svi su se nasmijali. Ali bas sa onim pravim smijeskom. Onim prijateljskim. Tada sam shvatila da je nesto vaznije od ljepote, a to je ljubav.

  8. Druga:
    Dolazi nam proljece.
    Pogledala sam kroz prozor. Snijeg se topio. Na mjestu otopljenog snijega, rasli su cvijetovi. Sunce je tjeralo oblake i obasjavalo rascvjetalo cvijece. Pahulje koje su ostale u zraku pretvarale su se u sarene leptire. S juga se vidio mali crni oblak. To su se lastavice vracale. Sve zivotinje koje su zivjele okolo, dosle su uzivati na suncu. Vidjela sam cak i svoga brata kako se igra s nasim psom. Nije mi bilo jasno sto se dogada. Potrcala sam vani i sjetila se:
    “DOLAZI NAM PROLJECE!!!”

  9. Evo jedne moje:
    Proljeće,ah to proljeće
    “Sve će se probuditi kad doće proljeće”znala bi reći baka Karla.”Hoće li se tada i Rida probuditi?”pitala sam po već treće proljeće.Rida je moja belgijska ovčarka.Umrla je prije tri godine,no ja nisam gubila nadu da ću je ponovno vidjeti.”Neće,dušo bakina,još neće.”sućutno me pogledala baka.Bez Ride moj život nije imao smisla.Zajedno smo se igrale,trčale livadom,bile jedne uz drugu kad nam je bilo najteže.I dan danas se sijećam onog njezinog veselog laveža i bistrih očiju dok smo se zajedno igrale.Zapravo,sve me te lijepe uspomene na Ridu vežu uz proljeće.Ono je moje i Ridino najdraže godišnje doba.Ispričat ću vam malo o svome sjećanju na Ridu:Bilo je proljeće,a ja sam sjedila u školskoj klupi i nebaš pozorno slušala učiteljicu o subjektima i predikatima.Za zadaću sam napisala umijesto subjekata sunce,a umijesto predikata proljeće.Te su se imenice jako poklapale.Brzo sam spremila bilježnicu u torbu.”Rida,idemo van!”rekla sam i zajedno sa svojom kujicom istrčala u dvorište.Tražile smo visibabe,jaglace i šafrane,a da nespominjem ljubičice.Okolo su letjeli leptiri,a i lastavice su već napravile gnjezdo pod strehom.Vidjela sam dvije rode kako zajedno lete.Bilo je super.Svijež zrak,opojan miris raznog cvijeća…Lijepe uspomene.Ali kroz tu igru,Rida je pala teško dišući.Uginula je.”Zbogom Rida!”pozdravila sam svoju kujicu.Eto,rekla sam vam.Željela bi da proljeće zauvijek bude,jer svakog proljeća na Ridinu grobu raste najviše cvijeća.

    1. Kad je proljeće ja mislim:sunce,sunce,sunce i opet sunce.Šalim se:mislim na cvijeće,sunce,sunce.Na sve proljetno.Ali najviše na sunce jer nas grije.A danas vani pada snjeg.To baš i nije neko proljeće.

  10. Danas sam baš posudila godina bez zeca.Zanima me jako o čemu se tu radi jel mi neko može neki djelak prepričat?

Odgovori

