“Tebi škola mora biti na prvom mjestu.”

Adrian svira violončelo_0001
Ilustracija preuzeta iz knjige Godina bez zeca, Autorska kuća, 2004.

Svi koji ste pročitali roman Godina bez zeca komentirali ste da je zanimljiv, smiješan i zabavan i da izaziva napade smijeha.🙂🙂🙂 Komičnost u romanu autorica postiže opisima apsurdnih situacija u kojima se glavni junak  Leo nalazi u sasvim običnim životnim situacijama, ponajviše u školi. A knjiga je prepuna tih duhovito-tragičnih situacija o odnosima između škole i učitelja s jedne te učenika i roditelja s druge strane. Već na unutrašnjosti korica Sanja znakovito zapisuje komentar uz ilustraciju klizača “(ima četiri iz likovnog)”  i time nam nagovještava problematiku kojom će se baviti u ovom romanu. Nakon što, čitajući knjigu, otkrije i druge  ilustracije školarca  Adriana, čitatelj se s pravom može pitati kako tako vješt crtač ima četvorku iz likovnog. Detalj iz knjige koji govori što je Leo doživio u školi nakon što je tri dana proveo na natjecanju s violončelom također govori o neskladu i nerazumijevanju između učenika i učitelja:

Uzalud je pokušavao tim ljudima objasniti da ga tri dana nije bilo u školi, da ta tri dana nije proveo ljenčareći, i da je zatim pokušao doznati što se radilo, ali su se obavijesti pokazale manjkavima. “Tebi škola mora biti na prvom mjestu,” ponavljalo se iz sat u sat. Vratio se kući s hrpom minusa i malih jedinica kakve se zapisuju olovkom.

Zadatak za Tragače jest: komentriajte odlomak ili dio iz knjige koji je kod vas izazvao najveći cer (smijeh) dok ste ga čitali, a odnosi se na školu i pripadajuću problematiku.

P.S.  Svoju priču o nesuglasju sa školom ispričao nam je neki dan naš tragač Gaby koji je na satu hrvatskog jezika dobio trojku iz razumijevanja pročitane lektire. Za nepovjerovat je da netko tko toliko puno čita kao Gaby dobije takvu ocjenu. Imate li i vi neku sličnu priču, podijelite ju ovdje s nama.

11 thoughts on ““Tebi škola mora biti na prvom mjestu.”

  1. Imam ja sličnih priča. Hrvatski mi je najdraži predmet od prvog razreda, a sad u srednjoj dobivam trojke.
    Ma bitno da još uvijek imam dobre ocjene iz Školskih zadaća. Nisam dobila nijednu ocjenu manju od pet iz toga i mislim da ću se i dalje držati te lijepe tradicije, ali one trojke mi se baš i ne sviđaju.😉
    Gaby, što da ti kažem? Svakome se desi.😉

  2. Ja volim školu jer nekad mi je dosadno pod praznicima neznam što da radim zato sam u knjižnici baš svaki dan ako mi nevjerujtete pitajte knjižničarku Vjerušku
    Najdrai mi je u 3. razredu bio matematika a sad ju budem sigurno zamrzila,a mrzim i prirod jer ju moram stalno učit grrr😉

        1. Ja volim školu. Kad su praznici, jako mi je dosadno jer se nemam s nikim družiti. Jedva čekam da vidim svoje prijatelje.
          😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀:mrgreen::mrgreen::mrgreen: 😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛

Odgovori

