Pronađi i pročitaj u online knjižnici

  1. Pronađi slikovnicu plavih korica o bebi kitu.
  2. Ako smatraš da ti je ispod časti čitati slikovnicu – evo ti izazov:
    pročitaj slikovnicu na stranom jeziku ;)!

Hajde, klikni na ovu sličicu i tragaj:

icdl
Pitanja za poslije:

1) Je li bilo teško pronaći slikovnicu? 

2) Sviđa li ti se ovakav način traženja knjiga – pomoću boje, dužine knjige, vrste likova? Koji ti je od načina pretraživanja knjiga u MDDK najbolji?

3) Iz koje je zemlje  slikovnica koju čitamo? Ima li Knjižnica čiji si član slikovnice iz te zemlje?

4) Na kojem si jeziku čitao/čitala?

5) Igrate li se ti i tvoji prijatelji ponekad, na odmoru u školi ili poslije škole u ulici, skrivača, lovice ili nekih sličnih igara? Koja ti je igra najdraža?

6) Napiši nam nešto o glavnom liku – bebi kitu. Je li pametan, glup, hrabar, dosadan, predobar… kakav je?!

About Gradska knjižnica Zadar

www.gkzd.hr Gradska knjižnica Zadar središnja je zadarska posudbena narodna knjižnica, središte mreže zadarskih Knjižnica, ali i središte lokalne zajednice zbog velikog broja događanja koje prihvaća, pomaže ili samostalno organizira.

24 thoughts on “Pronađi i pročitaj u online knjižnici

  1. Slikovnicu mi nije bilo teško pronaći. Ovaj način traženja knjiga mi se jako sviđa. Ovo mi je prvo što sam pročitala u MDDK, ali namjeravam sve detaljno proučiti. Možda pročitam i koju knjigu.Ova knjiga je sa Šri Lanke i neznam imaju li je u mojoj knjižnici. Čitala sam na engleskom jeziku. Igramo se, ali češće u toplijim danima poslije škole igramo školice, preskačemo vijaču, igramo izbijača i druge slične igfre. Po zimi se poslije škole grudamo i sanjkamo. najdraža igra mi je igra izbijača. Beba kit- Finbo je pametan, hrabar i mudar jer je upozorio svoje prijatelje da ne srljaju u opasnost. Finbo je neko vrijeme bio usamljen i tužanali je na kraju stekao veliku naklonost svojih prijatelja.

  2. Našla sam i neke knjige na hrvatskom. Ima ih samo šest. Pronašla sam naslove. To su: Bajka o Sigismundi i Krpimiru, Kjel, Koko i duhovi, Potjeh, Priče. Meni su poznate samo dvije. Koko i duhovi i Potjeh. Možda bi vas ove knjige mogle zanimati.

    P.S Možda mi mogli čitati Koka i duhove ovdje na Tragačima

    1. Odlično traganje Žvaks🙂 … o Koku ćemo još razmisliti ;)… Baš me zanima kako ti se sviđaju ovi neuobičajeni načini pretraživanja knjiga – bi li voljela da možeš tako pretraživati i knjige iz “svoje” knjižnice?

  3. Brzo sam pronašla knjigu. Kliknula sam na plave korice, a pod ključnu riječ napisala sam slikovnica, i eto je, jedna jedina knjiga, a na naslovnici kit. Što se načina pretraživanja knjiga tiče, najbolji je po jeziku i po dobi, no najzanimljiviji mi je po koricama. Istina je da onda ne znamo kakve nas knjige očekuju, no baš zato je fora. Knjiga je pisana na engleskom. Čitala sam ju na hrvatskom, za početak, no okušat ću se i u čitanju na engleskom. Nisam znala da se knjiga koju smo odabrali može i prevesti. To mi olakšava izbor. Hm, ja i moji prijatelji smo se inače (u ranijim razredima) znali igrati skrivača, no sada je to polako zamrlo. Ipak, i dalje je ostala ta tradicija, no većinom se igraju samo dečki. Još prošle godine igrali smo skakavaca, a sada dečki izmišljaju neke svoje igre, kao jinx i slično. meni je omiljena igra “Care, care, gospodare”. I da, jedina igra u kojoj uglavnom sudjeluju sve cure i dečki jesti boca izazova. Ne, mi ne igramo bocu istine, mi igramo bocu izazova. Mi smo hrabra djeca. Mi smo spremni na sve. “Nitko nam ne može ništa”.
    Beba kit. Ne, nije glup. Bio je mlad i jako velik. Nije njegova krivica što je stalno gubio. Bio je uporan, a to ponekad zna biti i dobro. Govorio je istinu, mada ga je to dovodilo u neugodne situacije, no on je ostajao pri svome. Iako su mu se rugali, pomogao je svojim prijateljima, i to nam može dokazati da se moramo voljeti onakve kakve jesmo, ne rugati se drugima jer kad – tad će nam i taj zatrebati.

    1. Popustiš li ti lorena2000 ponekad pritisku vršnjaka pa učiniš nešto što znaš da nije dobro ili uvijek ostaješ pri svom makar to značilo i biti odbačena i sama (kao što je učinio Finbo)?

  4. Žvaks, ja čitam Koko i duhovi. Ma čitala sam ju ja i od “krvi i mesa”, kako kaže Martina, ali sada ću se orijentirati i na druge knjige, jer nisam znala da se mogu prevesti.

    1. Hmm, imam potrebu nešto pojasniti. Naime, postoje neki odrasli volonteri prevoditelji koji za MDDK prevode neka djela na razne jezike. Tako je na primjer ova slikovnicu koju sada čitamo nama prevedena na hrvatski jezik pa eto možemo uživati u krasnom djelu dječje književnosti nama daleke i egzotične zemlje. Danas sam pronašla 3 takve knjižice (napisane na stranom jeziku, ali prevedene i na hrvatski), a možda ih već sljedećeg mjeseca bude više😉.

  5. Da.. Bilo bi super kad bih tako mogla čitati i knjige iz svoje knjižnice. Mislim da bi se to svidjelo i drugoj djeci. Najdraže mi je traganje po koricama jer me tamo uvijek čeka neko iznenađenje (to da neznam na koje ću knjige naići), aposebno volim i traganje po dobi jer tako točno znam koje su mi knjige namijenjene.😉

    1. Žvaks, zaboravila sam ti reći ja sam pronašla 11 hrvatskih knjiga (neke vrlo stare slikovnice sa prelijepim ilustracijama ;)) i još 3 koje su prevedene na hrvatski jezik🙂 . Drago mi je da ti se sviđa pretraživanje na MDDk način jer kad su osmišljavali stranicu pitali su baš djecu na koji bi način oni htjeli tražiti knjige u knjižnici. Djeca su odmah prvo rekla po boji :D! I meni se jako sviđa traženje po boji korica – vrlo je zabavno🙂.

  6. Pročitala sam slikovnicu na hrvatskom i na engleskom jeziku.
    Nije mi ju bilo teško pronaći. Tražila sam prema jeziku, boji i uzrastu. Svi mi se načini traženja jako sviđaju i ne mogu reći koji mi je najbolji, ali posebno mi se sviđa onaj prema boji korica.😉
    Ja se volim igrati skrivača iako sam malo stara za to.🙂😛😀:mrgreen:😎

        1. E, to je pravi stav :)! Nego, Martina, baš me zanima: jesi li kod priče o Finbu osjetila da je riječ o priči iz neke strane književnosti, drugačije kulture ili ti je bilo kao da čitaš nekog domaćeg autora?

  7. Meni se ova priča jako svidjela. Poučna je i jako zanimljiva iako kratka. Tu priču sam čitala na hrvatskom jeziku. Nije mi bilo teško naći knjigu. Finbo je pametna beba i plemenita. Ja i moje prijateljice se igramo lovice. to nam je najdraža igra.🙂

    1. Trnoružice i ti si svoje mišljenje vrlo kratko napisala, a vrlo jasno i lijepo. Još nam samo reci kako ti se svidjelo tražiti knjigu u digitalnok knjižnici🙂.

  8. 1. Nije bilo teško pronaći slikovnicu.
    2. Ovaj način traženja knjiga je baš fora. Najviše mi se sviđa način pretraživanja po boji korica i likovima.
    4. Čitala sam na engleskom jer mi je bilo glupo čitati nešto tako kratko na hrvatskom.
    5. Pa, kao prvo, ja imam samo jednu prijateljicu. Kao drugo, s njom se nikad ne igram nikakvih igara (osim ponekad gazi-gazi) jer nas je premalo.

  9. 6. Finbo nije glup, samo nije znao poštovati ono što jest. Na kraju je (hvala Bogu) ipak shvatio da i nije tako loše biti najveća životinja na svijetu.

  10. Imam još pitanja za sve Tragače! Čini li se i vama da se ribice u priči ponašaju onako kako se često ponašaju grupice vršnjaka u našoj okolini? Uspijevate li se vi oduprijeti nagovaranjima prijatelja kao što je to učinio Finbo? Ili ipak popustite pritisku društva? Što je lakše učiniti? Kako se osjećate kad ostanete pri svom (obično ostavljeni sami sebi :(), a kako kad učinite što i svi?

  11. Ribice u pričama su često razigrane i ponašaju se baš kao naši vršnjaci. Nekad između njh ima i nesuglasica baš kao i kod naših vršnjaka.Često se nekad oduprem nagovaranju prijatelja, ali ponekad i ne. Nekad im i pospustim. Lakše mi je popustiti im jer onda nema nikakvih svađa i nesuglasica. Kad ostanem pri svom osjećam se pomalo tužno jer ipak nisam popustila svojim prijateljima, ali se osjećam i odlučno jer ako sam ostala ri svom tako će biti. Uvijek stojim iza onoga što kažem. Kad učinim što i svi osjećam se dobro ako je to što sam napravila ispravno, a nekad se osjećam i nelagodno ako sam popustila nečemu što nije dobro.

  12. 1)Nije mi bilo teško pronaći slikovnicu sa plavim koricama o bebi kitu.
    2)Sviđa mi se ovakav način traženja knjiga/slikovnica. Meni najbolji način je po duljini i sadržaju knjiga/slikovnica.
    3)Mislim da je iz Ujedinjenog Kraljevstva i Sjeverne Irske ili Sjedinjenih Američkih Država. Ima.
    4)Na engleskom.
    5)Ne igramo.
    6)Beba kit je pametan, hrabar i dobar.

  13. Lako sam pronašla slikovnicu. Sviđaju mi se svi načini traženja knjiga, posebno po boji korica i likovima. Knjiga je iz Sri Lanke i moja školska knjižnica nema knjiga iz te zemlje. Počela sam čitati na engleskom, a onda sam prešla na hrvatski. Fimbo je pametan, hrabar i mudar. Nije se dao nagovoriti kad su ga mali prijatelji nagovarali da ode daleko. Poslušao je mamino upozorenje. Ja se s prijateljicama šetam i igram košarke popodne kad su lijepi dani.

Odgovori

