Što bi mogli sljedeće čitati?!

:idea:    A, što kažete na jednu e-knjigu?!   😯

Dosad smo čitali papirnate knjige koje ste posuđivali u svojim omiljenim knjižnicama, ali sada je konačno došlo vrijeme da isprobamo nešto drugačije… Vrijeme je da se u našem virtualnom klubu pročita neku online dostupnu knjigu :cool:!

:???:  Ali, što? Ali, gdje?! Ali, kako?!  😕

:)  Bez brige, nećemo se poslužiti E-lektirom :roll:!

Jeste li čuli za International Children’s Digital Library❓

To je Međunarodna dječja digitalna knjižnica koja sadrži odabrana djela iz zemalja širom svijeta. (Piše da posjeduje 4643 knjiga na 61 jeziku! :cool:)  Hrvatska je također zastupljena :)! Ali, ono najbolje je da knjige možemo potpuno besplatno čitati! Nije li to odlično?!

Naravno izbor knjiga na hrvatskom jeziku zasad je uzak, ali već ćemo se mi snaći ;)… U ovom slučaju važno nam je prvenstveno novo iskustvo čitanja :)!

Sučelje za pretraživanje sadržaja ove digitalne knjižnice je potpuno prilagođeno djeci i zato je potraga za knjigama vrlo zanimljiva…  knjige se mogu odabirati prema boji korica, vrsti likova, dužini… ma, kliknite na ovu sličicu i tragajte sami ;):

icdl

Što ćemo točno čitati neka ostane još zasad tajna… 🙂

I na kraju još nas nešto zanima  :cool::

1) Što je to e-knjiga, znaš li?! Hajde objasni svima, ali svojim riječima :)!

2) Je li ti Međunarodna dječja digitalna knjižnica poznata od ranije? Kako i kada si saznao za nju?

3) Znaš li kako se (pomoću kojih sve uređaja) može čitati e-knjige?

About Gradska knjižnica Zadar

www.gkzd.hr Gradska knjižnica Zadar središnja je zadarska posudbena narodna knjižnica, središte mreže zadarskih Knjižnica, ali i središte lokalne zajednice zbog velikog broja događanja koje prihvaća, pomaže ili samostalno organizira.

26 thoughts on “Što bi mogli sljedeće čitati?!

  1. Ovo je super ideja!😀
    Nikada se nisam susrela s e-knjigama, ovo će mi biti zanimljivo iskustvo!
    Nikada nisam čula za e-knjige.
    Mislim da se one mogu čitati preko računala (mislim da ima aplikacija i za mobitele).
    Također, vidjela sam da postoji neka “stvarčica” slična mobitelu (samo veća)
    sa ekranom osjetljivim na dodir. Na njoj se mogu čitati knige, samo što se jedino mogu čitati na engleskom. Čak se i stranice mogu listati kada ih povučeš pritiskom a ekran! Neznam kako se ta “stvarčica” zove, ali ću probati saznati.

      1. Mislim da se “stvarčica” koju Coolpeace opisuje zove tablet. Tableti su namijenjeni za više stvari: surfanje internetom, gledanje video materijala, igranje igrica… Mogu se čitati i knjige na tabletima, posebno su zanimljive one koje su napravljene baš za čitanje na tabletu pa možemo npr. dok čitamo kako se Pepeljuga sprema za bal svojim prstićima odabrati koju će haljinu obući i sl. Zanimljivi su i udžbenici koji se izrađuju za tablete jer imaju posve nove mogućnosti npr. može se usred teksta smjestiti neki video (glumci iz neke predstave kako glume ulomak iz lektire ;))… Međutim, trenutno ekrani na tabletima previše su nalik onima na monitorima – nisu baš ugodni za dugo gledanje. Za dugo ugodno čitanje primjereni su jedino e-čitači napravljeni pomoću e-ink tehnologije – stranica kao da je na papiru, a ne na ekranu. Nažalost, ima i nekih e-čitača koji nemaju tako dobre ekrane, a često nam trgovci nude tablete kao e-čitače pa moramo biti vrlo pažljivi kod kupovanja ovih uređaja. I moramo puno učiti o tim novim tehnologijama :)! A, da, postoje i aplikacije za pametne mobitele pa i na njima možemo čitati knjige kad npr. čekamo red kod zubara ;)…

  2. Super ideja! Stvarno ulažete puno truda. Svaka čast!
    I super su ovi novi smajlići!
    😯 😎 🙄 😕
    Što mislim o e-knjizi? To je knjiga koju čitamo preko interneta, koja dakako nije opipljiva, ali također zanimljiva.
    Ovo je super!

    1. Hajde, lorena2000 možeš ti to i detaljnije prokomentirati🙂. E-knjiga nije opipljiva, jesi li sigurna? I kakva je e-knjiga još?

  3. Na MDK sam počela čitati Koko i duhovi. Iako sam je već prije čitala, ali kao opipljivu knjigu, uzela sam ju za čiatai jer mi je nekako najbliža od onih ponuđenih za moj dob, od onih na hrvatskom jeziku.

  4. A sada ću malo opširnije odgovoriti na pitanja:
    E- knjiga-> ono što mi ne paše jest da to znači da ćemo provoditi još više vremena za računalom, što baš i nije dobro, no dobra stvar jest u tome da, ako u knjižnici nema te knjige, mogu je pročitati na internetu. Ne trebam se bojati hoću li ju izgubiti ili zaboraviti. Za International Childrens Library u punom imenu čula sam tek sada i prvi put otišla na tu stranicu, no i prije sam čula o tome kako se knjige mogu čitati preko kompjutera, mobitela, tableta… Od knjiga sam odabrala Koko i duhovi. Prije sam ju čitala, ali odabir knjiga na hrvatskom i za moju dob je uzak, ali nema veze.
    Na ostala pitanja već sam odgovorila prije.
    To bi bilo to.

    1. Jesi li tu knjigu pronašla u Međunarodnoj dječjoj digitalnoj knjižnici?! Hmm, hajde pročitaj post ispočetka i pažljivo🙂 pa odgovori na pitanjca iz posta jer pitanje iz naslova je već dobilo svoj odgovor upravo u postu😉.

  5. Čula sma za E-knjige, i mislim da je to još jedan novi razvoj tehnologije. Tek sada sam čula za međunarodnu dječju virtualnu knjižnicu, iako je meni draže primiti pravu knjigu u ruke, moći dodirnuti njene korice, čitati ju na bilo kojem mjestu i ne moram ovisiti o uređaju na kojem ću je čitati(računalo,laptop,tablet, pametni telefoni i sl.), čitati knjigu i zamišljati koliko ljudi je već imalo ovu knjigu u svojim
    rukama i čitalo ju, što su oni zaključili, kakav život žive ljudi koji su čitali tu knjigu, i puno drugih sličnih stvari koje nam e-knjige ne mogu pružiti.
    Ovo je samo moje čitateljsko mišljenje i njime ne bih htjela povrijediti druge osobe kojima se sviđa ovakav način čitanja,a pogotovo ne one koji su se potrudili predstaviti nam ovakav način čitanja, ali i one koji su dizajnirali i osmislili e-čitanje.

    Lijep pozdrav
    Voli vas Točkica🙂
    P.S. danas sam se malo raspisala😀

  6. Bravo Točkice! Potpuno se slažem s tobom. Svaka čast ljudima koji su izmislili E-knjige tako da ih možemo čitati i kada nismo učlanjeni u knjižnicu, ali meni su ipak draže prave knjige od krvi mesa. Ma ne, od papira i korica. Ja obožavam listati stranice, čak i kada ne čitam. A i ići u knjižnicu pravi je užitak. Popričati s poznatim ljudima, pogledati koje su knjige nove, “pozdraviti” se s onim već poznatima, pročitanim knjigama, uzeti neku lijepu knjigu s police, prolistati ju… Ali i dalje mislim da je ovo odlična ideja što su nam knjižničarke pokazale da postoje i knjige na internetu jer neki možda ne mogu u knjižnicu. Evo ja sam sada malo prehlađena pa uživam doma uz šalicu čaja. Valjda ću do sutra ozdraviti da si mogu posuditi nove knjige, a ovako mogu i otići na stranicu koju su nam knjižničarke preporučile i pročitati koju virtualnu knjigu. Ugođaj nije isti, ali knjige su knjige i slova su slova.😉

  7. He- he, od krvi i mesa. Ali krv su njihove riječi, a meso stranice. I meni su draže takve, prave knjige, posebice zato što imam astigmatizam pa me bole oči od dugog gledanja u komp i to onako kad se skroz prrrrrrrrriiiiiiiiiiiiibliiiiižiššš…
    No, takva je vrst knjižnice, kao što ti kažeš, dobra za one koji ne mogu u knjižnicu.
    Brzo ozdravi!

    1. Da, nezgodna stvar kod online knjiga je što ih moramo čiatati na ekranu koji umara oči. Kad je tekst na ekranu sitan (pa i ovaj na našem blogu😉 ) ja ga povećam tako što stisnem tipku CTRL pa zajedno s njom +. Povećavam tekst sve dok mi ga ne bude ugodno čitati kad sam naslonjena na stolicu – tako se držim podalje od ekrana😉. Vratim na staro sa CTRL i -. Mnoge stranice, uključujući Međunarodnu dječju digitalnu knjižnicu, imaju ikonicu s povećalom pomoću koje također možemo povećavati tekst… Radiš li i ti to?
      Drugačije je s čitanjem pomoću e-čitača čiji je ekran izrađen baš za višesatno čitanje – izrađen pomoću e-ink tehnologije. Imamo isti ugođaj kao da čitamo s papira – ne bole oči zbog bljeskanja ekrana. Tableti i e-čitači koji nisu izrađeni pomoću e-ink tehnologije problematični su kao i monitori i laptopi, ali barem ih možemo držati u ruci poput knjige🙂.

  8. Ja imam kindl i moram vam reći da je odličan. On je gore naveden e-čitač prilagođen dužem čitanju. Na njemu se čak može podesiti jačina svjetla ekrana kako ne bi nepotrebno zamarao oči.
    Istina je da se na kindlu ne može imati isti doživljaj kao kad držiš knjigu iz knjižnice u rukama. Ne može se osjetiti miris knjige, slušati tiho šaputanje stranica, osjetiti težinu knjige u rukama i vidjeti njezinu debljinu. No to i dalje ne čini kindl išta lošijim od prave knjige. I na kindlu se čitaju knjige čija me radnja potpuno zaokupi pa ni ne razmišljam čitam li običnu ili e-knjigu. Nekome tko je veoma privržen običnim knjigama i tko se ne može uživiti u knjigu ako ju ne drži u rukama kindl se vjerojatno ne bi svidio.
    Govorim vam iz iskustva: kindl je mrak!

    1. Da. Kao što sam rekla ja stvarno volim osjetiti knjigu pod rukama dok čitam, ali ako je knjiga stvarno zanimljiva i napeta više i ne primijetim da sam u svojoj sobi
      i da čitam jer sam u mislima negdje jaaako daleko.😉
      Nisam čula za kindl, ali mislim da bilo fora imati takav uređaj. Pogotovo nama čitačima i velikim ljubiteljima knjiga.😉
      P.S. Lijepo si to napisala.

      1. Istina! I ja kad čitam ne čujem šta drugi oko mene pričaju. Ako me mama nešto pita, a uspijem to čuti, mislim, čuti da me nešto pitala, a ne čuti što me pitala, samo kažem da, ili ne. Zna se dogoditi da i kažem ono što ne mislim.😉

  9. Mi smo to imali za lektiru u petom razredu. I meni se svidjela. Za razliku od lektira koje su uglavnom dosadne, ova mi je bila dobra. I Junaci Pavlove ulice također. I Strah u Ulici lipa. Ali ne znam zašto su za lektiru uglavnom dosadne knjige!!!

  10. Za ICDL sam prvi put čula ovdje na blogu. Mislim da je digitalna knjižnica za djecu odlična ideja za one koje ne mogu ili nemaju vremena otići u knjižnicu. Još kada se tu mogu pronaći knjige iz cijeloga svijeta. Prava stranica na kojoj se djeca mogu zabaviti i opustiti uz knjige, ali ja i dalje radije provodim vrijeme u pravoj knjižnici i čitam opipljive knjige. Ipak stranici idu sve pohvale. Tko god se toga sjetio zaslužuje priznanje nas mlađih čitatelja.😉

  11. Ovo je zapanjujuće čudno- u pozitivnom smislu- malo nam se ne sviđa, no ipak nam je super. Za takve stvari je teško prosuditi jesu li dobre ili im možemo zamjeriti. I zato ni ja nemam pojma.😉

Odgovori

