Zaboravljene knjige

Ta je prostorija mirisala čudno, svečano i tajanstveno – na prošlost, kamfor i lavandu, miris zaboravljenih knjiga kako je rekao njezin prijatelj Merlin. – Odakle sve ove knjige?- upitala ga je Ana. -Iz prošlosti, sklonjene od lomača, neopreznih ljudi, iz starih podruma, knjižnica, antikvarijata, smetlišta. Ne bi vjerovala kakve se vrijedne knjige mogu pronaći na smetlištima! Mnoge od ovih knjiga su pravo blago i kriju mnoge vrijedne stvari.

Dana je pronašla jednu takvu zaboravljenu knjigu na tavanu bakine prijateljice. Odmah je po mirisu osjećala da to nije obična knjiga. Držala je u ruci knjigu tiskanu daleke 1916. godine. Bila je to zbirka od osam priča imena Priče iz davnine koje su nastale inspirirane svijetom slavenske mitologije, napisane rukom ugledne hrvatske književnice Ivane Brlić Mažuranić.

Tragači, zadatak glasi ovako:

krenite u potragu za zanimljivom, starom,
odbačenom, zaboravljenom… knjigom!

Pretražite svoje domove, tavane, podrume, police i ormare s knjigama,  knjižnice…

Knjigu koja će vam posebno zamirisati i za koju smatrate da je vrijedna, predstavite na Tragačima. Napišite njezin naslov, autora, godinu i mjesto izdanja, kako izgleda i o čemu u njoj piše, koji osjećaj imate kada ju držite u ruci…

S nestrpljnjem iščekujemo što ćete namirisati!

22 thoughts on “Zaboravljene knjige

  1. Sjećam se jedne knjige koju mi je tata dao kad sam bila manja. On ju je dobio za 10. rođendan od prijatelja. Radi se o knjizi “Kako je slon stekao surlu”. Napisao ju je Rudyard Kipling, a na poleđini je jedna zanimljiva pjesmica:
    ” Jaguara još ne vidjeh
    Ni pasance što se šeću
    U oklopu od ljusaka-
    Mislim da nikad i neću.

    Moro (morao) bih ja u Rio,
    da vidim tu divnu stvar,
    Plovit,plovit u Rio-
    Zbilja plovit u Rio!
    U Rio ja bih htio,
    Prije nego budem star!”

      1. Knjiga je prvi put objavljena 1902. godine. Zanimljivo je što sadrži autorove vlastite ilustracije. Stranice su ve ižutjele, a miris me potsjeća na djetinjstvo u starijim vremenima. Kada pročitaš prvo poglavlje, zaneseš se i čini ti se da se knjiga sama lista. Kakva čarolija!🙂

    1. Baš zanimljiv zadatak! Kao da ste u dogovoru s našom knjižničarkom koja vodi KLJUČ jer je naš sljedeći čitateljski zadatak za mjesec prosinac Čitajmo zaboravljene knjige naše knjižnice! Čim se vratimo s Interlibera bacamo se u potragu pa ćemo vidjeti što smo našli!

  2. Imam kod kuće knjige iz djetinjstva moje mame.Moja mama ih je također pronašla na tavanu kuće u kojoj je živjela u djetinjstvu. Mama ih je poklonila meni. Sve sam ih pročitala. Izdvojila sam jednu koja me se jako dojmila. To je knjiga Blanke Dovjak Matković, a zove se Zagrebačka priča. Izdavačka kuća koja ju je izdala zove se Mladost iz Biblioteke Vjeverica. Izdana je 1987. godine. Miriši na davna vremena, na stari papir. Meni je to jako lijep miris.

  3. I ja imam staro izdanje “Priča iz davnine”, no ne tako staro kao Danino koja je u ruci držala njihovo 1. izdanje. Moje “Priče iz davnine” su 6. izdanje te knjige. Objavljene su 1969. godine u tada popularnoj biblioteci Vjeverica izdavačke kuće Mladost. Knjiga je to mog starijeg brata, no od trenutka kad sam tu knjigu uzela u ruke i pročitala ju, više mu je nikada nisam vratila i tako je, tijekom vremena, postala mojom knjigom. Tijekom djetinjstva sam joj se vraćala mnogo puta, iščitavajući potanko njezine stranice i u glavi stvarajući prekrasne slike tog začudnog svijeta koji je stvorila Ivana Brlić Mažuranić. Najdraža od priča mi je bila Regoč, vjerojatno radi nestašne, radoznale i prekrasne vile Kosjenke. To je moja mirisna knjiga, požutjelih listova i pomalo neugledne naslovnice, ali koja za mene ima veliku vrijednost kao uspomena na nezaboravne dane mog djetinjstva.

  4. Tragači, jeste li pogledali virtualnu izložbu o Ivani Brlić Mažuranić na koju smo se povezali u ovom postu? Ako još niste, pogledajte ju. Otkrit ćete zanimljivosti o životu književnice. Izložbi se pristupa vrlo lako – jednostavno kliknite na podcrtana crvena slova kojima piše Ivana Brlić Mažuranić i otvorit će vam se prozorčić s izložbom.

  5. Afrikanac je jako stara i odbačena knjiga.Tiskana je 1971. Njezini mirisi podsjećaju na povijest,sušeno drvo i lišće. Pročitajte ju (ako je nađete)🙂

  6. Ja imam knjigu Kći Snijega koja je tiskana 1973 godine koju je napisao Jack London. U nasoj knjiznici se nije posuđivala oko 10 godina.

  7. Ja čitam zaboravljenu knjigu Vinipeški vuk, koju sam posudila u našoj knjižnici. Napisao ju je Ernest Thompson Seton, a tiskana je 1969. godine. Zanimljiva je i miriše na stari papir.

  8. Imam doma jednu knjigu- zove se Welcome back, Stacey!- tako je žuta! Čak i narančasta! Njezin miris me podsjeća na mrkvu… Čudno!

Odgovori

