Plava knjiga

U prvom poglavlju romana Miris knjige upoznajemo glavnu junakinju, djevojčicu Danu  i njezinu sasvim običnu obitelj. Dana je isto tako jedna sasvim obična djevojčica, a ono što ju pomalo izdvaja od druge djece jest njezina velika ljubav prema knjigama i čitanju.

Tragači,  prepoznajete li se u Dani?

Dana je voljela sve knjige: nove, popularne romane, poput Smogovaca i Tajnog dnevnika Adriana Molea, ali i stare knjige požutjelih stranica koje su posebno mirisale…

Miris starine, kamilice, lipe, lavande, sušenih ruža, sijena… Nije mogla u potpunosti opisati i definirati taj miris…

Tragači, jeste li i vi osjetili nešto slično… jeste li i vi zapazili da knjige imaju svoj miris?  A sada, primite neku knjigu koja vam se nalazi nadohvat ruke i pomirišite ju, onako kako biste pomirisali cvijet. Možete to ponoviti i s drugim knjigama koje se nalaze oko vas, romanima, ilustriranim bajkama, udžbenicima, enciklopedijama, slikovnicama… Opišite nam mirise koje ste osjetili i doživjeli!

U romanu po kojem sada tragamo, opisana je jedna posebna stara knjiga oko koje se vrti radnja, Plava knjiga. Posebna je po svojim fantastičnim, začudnim mogućnostima. Listajući stranice te knjige možete otkrivati i mijenjati budućnost.

Tragači, što biste učinili da vam u ruke dođe Plava knjiga?

25 thoughts on “Plava knjiga

  1. Da mi u ruke dođe Plava knjiga željela bih vidjeti budućnost. Jako bi me zanimalo što će se dogoditi za puuunio godina. Prepoznajem se u Dani jer ja jako volim čitati isto kao ona. Isto tako moje sui najdraže knjige Smogovci i Tajni dnevnik Adriana Molea. Često mirišim knjige, ali ne mirišu sve tako lijepo. Dok sam tako došla u knjižnicu i posudila Miris knjige pomirišala sam ju. Imala je dobar miris i znala sam da ima pravi naslov.

  2. Tragači… da meni u ruke dođe Plava knjiga prvo bih pogledala što se u budućnosti događa s mojom obitelji…malo po malo bih listala događaje iz budućnosti… prvo za 10 godina, pa za 20, pa za 30… htjela bih vidjeti svoje potomke i kako oni žive… zatim kako izgleda moja kuća, moj grad, pa i cijela Zemlja u dalekoj budućnosti… hoće li i naši potomci živjeti kao i mi, hoće li se jednako oblačiti, jesti istu hranu ili će to biti nešto nezamislivo sada u ovom trenutku…
    I da, jakooo me znaima kakve će se knjige čitati u budućnosti, hoće li zaista kao što neki predviđaju izumrijeti ove papirnate knjige, a njih će zamijeniti neki nama danas nepoznati uređaji, sada zamišljam e-knjige, ali u dalekoj budućnosti to bi mogli biti nekakvi čipovi ili… da to me jako zanima.
    🙂

    1. Ja se nadam da će i u dalekoj budućnosti postojati papirnate knjige. Meni se takve najviše sviđaju. Spremit ću svoju najdražu knjigu u limenu kutiju ili plastičnu vrećicu (kažu da se one ne razgrade 1000 godina) i zakopati u zemlju! Možda je u dalekoj budućnosti neki arheolog otkrije i postane vrijedan fosilni nalaz!!!

      1. Ja bih isto voljela vidjeti sebe kao staru bakicu,moju djecu,oće mi se ostvariti moje želje,ako vidim nešta loše,da to pokušam sprijećiti da se ne dogodi…Tkođer da vidim oće li biti e-knjige,razni ćipovi……Ali će mi vjerovatno faliti dobre stare papirnate knjige!🙂

      2. Krijesnice, imamo iste ideje! Knjige su vrlo vazne i voljela bih da ne izumru. Puno je lijepse uzeti knjigu u ruku, svaku stranicu prelistati, pogledati, a ne preko nekakvih novih izuma. To je totalno bezveze.

  3. Volim miris novih knjiga. Kada posudim novu knjigu u knjižnici, pomislim da sam je prva posudila i to je dobar osjećaj. Volim pomirisati i stare knjige i razmišljati o onima koji su čitali knjige prije mene. Kada bih u rukama imala čarobnu Plavu knjigu, dugo bih razmišljala što bih s njom učinila. Mislim da je ne bih otvorila. Ne bih htjela saznati što će biti u budućnosti. Ovako je bolje kad ne znamo što nam budućnost nosi.

  4. Kao prvo bih ju proćitala!Poslje poroućila zato što je u Daninom romanu ona vezana uz budučnost svijeta i čuvala bih ju od razarača!😛

  5. Da meni u ruke dođe plava knjiga, ja bih ju željela pročitati ali… Slažem se s Krijesnicom. Ipak ne bi bilo baš najbolje “viriti” u budućnost. Onda bih znala što me čeka i možda bih čak to probala promijeniti, a to možda ne bi završilo dobro. Ali zapravo ne znam što bi se dogodilo i mogu samo nagađati. Ipak mislim da budućnost nije unaprijed određena već da ju mi sami stvaramo svakom našom odlukom.

  6. Pročitala sam knjigu. Jako mi se sviđa. Sebe sam pronašla u Dani jer jako volim čitati knjigei volim stare knjige. One su ispunjene nekim dobrim duhom. Ne možeš ih pustiti iz ruke.

  7. Da meni Plava knjiga dođe u ruke ja bi promjenila: da djeca nikad ne odrastu, da more bude od čokolade, da djeca vladaju svijerom, da u školi postoji samo tjelesni, da novac raste na stablu…..

  8. Da mi u ruku dođe Plava knjiga, prvo bih ju pomno pročitala, a zatim zatražila od nje neke stvari, npr.: 1. da dečki poštuju cure, 2. da imam sve petice bez puno muke, 3. da naučim bolje plesati, 4. da mi budućnost bude svijetla i baš onakva kakvu želim!

Odgovori

