Grafiti

”…ostao je – izusti zaneseno mladić. – Još od maturalca… Kad smo išli na maturalac… – uzbuđeno je govorio mladić. – … Mi smo napravili… Točnije, ja, taj grafit. ”

Ivan je u vlaku vidio grafit.

Što misliš, što su grafiti?

Pronađi objašnjenje riječi grafit u rječniku, leksikonu, enciklopediji ili na internetu i usporedi sa svojim objašnjenjem!

Čitaš li grafite i razumiješ li ih?

Prošeći svojim gradom i fotografiraj najzanimljiviji grafit. Fotku pošalji na djecji@knjiznica-bjelovar.hr  i provjeri što će se dogoditi na Tragačima.🙂 Molim te, napiši objašnjenje (u dvije-tri rečenice)  zašto si odabrao baš taj grafit.🙂

11 thoughts on “Grafiti

  1. Grafiti su generički pojam za od privantnih osoba nanošene slike ili napisana slova na površinama javnog prostora a pojavljuju se u raznim oblicima.To je rečenica sa interneta a ja mislim da je grafit svaka riječ napisana neobičnim i šaljivim slovima,ja sam napravila svoj grafit,nije baš lijep i nacrtan je kredom ali bilo ga je zanimljivo raditi!!😉🙂 :*

    1. Njuškolizac, bravo za odgovor. Za sada si jedini tragač koji je pronašao odgovor na postavljeno pitanje. Nadamo se da ćeš biti primjer ostalim tragačima koje će krenuti u potragu za odgovorima.🙂🙂🙂

  2. Grafiti su za mene umjetnička djela jer kao i slike,crteži i sl. prikazuju onoga tko ih je napravio. Ali, ima i onih uradaka koji nisu dobri, čak ih ima i na neki način vulgarnih, a to se onda zovu švrljotine. Ti grafiti uopće nisu za pohvalu. To su grafiti s pogrdnim riječima, neukusnim slikama… Na svu sreću, takvih nema puno.

    P.S. Čestitam njuškolizcu i Mo na grafitima! Izvrsni su🙂

  3. grafiti su nekakav oblik umjetnosti samo ako se ljepo nacrtaju ili napišu ali ako se bezveze šara onda su bezvezno šaranje

  4. Radi zanimljivog rezultata glasanja koje je za nekoliko postotaka veće u korist umjetničkih djela u odnosu na bezvezne švrljotine odlučili smo ga prokomentirati. Prema Hrvatskom enciklopedijskom rječniku grafiti su crteži ili natpisi na zidu (zgrade, pothodnika i sl.) izvedeni kredom, ugljenom ili sprejem, tipični za subkulturu velikih gradova, često sadrže političke poruke, buntovan stav u odnosu na građanske norme i posjeduju vlastiti likovni izraz (subkultura je kultura manje grupe u odnosu na kulturu većine). Ima i svoje drugo značenje koje glasi: grafiti su u 1980-im pravac u suvremenoj umjetnosti, posebno u SAD-u.🙂
    No, nije bez razloga puno tragača glasalo i za bezvezne švrljotine jer smo svi mi svjedoci upravo bezveznih šaranja po zidovima koje nemaju nikakvo značenje niti poruke.😦
    Zanimljiv primjer grafita možete vidjeti u Zagrebu u Branimirovoj ulici gdje su likovni umjetnici oslikali duuuugiiiii zid Hrvatskih željeznica sa 64 grafita.😀

  5. Ja sam oduvijek htjela bar jedamput se provozati u vlaku prekrivenom grafitima kojega sam više puta vidjela na zagrebačkoj željeznici dok sam provodila vrijeme u tom lijepom gradu. Baš dobro izgleda, i nadam se da će mi se želja ostvariti! Grafiti na tom vlaku su prava umjetnička djela.😀

  6. Za mene su grafiti na nekim mjestima umjetnička djela, a na nekim mjestima mi izgledaju ružno. Lijepo mi izgledaju na onim mjestima koja su predviđena za grafite, kao npr. starim zidovima kojima treba obnova. Ružno mi izgledaju na novim zgradama kada unište fasadu ili na neprimjerenim mjestima kao što je npr. kontejner za smeće.

Odgovori

