Vi pitate, pisac Mladen Kopjar odgovara :)

Kad je Mladen Kopjar saznao da Tragači čitaju i na blogu komentiraju njegovu knjigu bio je vrlo polaskan. Naravno, pa tko ne bi bio😉 !!! Ideja bloga kao dječjeg čitateljskog kluba mu se svidjela i jednostavno nije mogao odbiti poziv da nam bude gost🙂. Da, da, dobro ste pročitali!

Marljivo postavljajte pitanja, a Mladen Kopjar će na njih odgovoriti čim smisli odgovor😉. Za postavljanje pitanja imate vremena do posljednjeg vikenda mjeseca siječnja kada nam pisac dolazi u posjet.  Dakle, u subotu i nedjelju, 28. i 29. 01. 2012. godine, Mladen Kopjar će svojim vlastitim prstima na našem blogu tipkati odgovore na vaša pitanja🙂. Pitanja možete početi postavljati odmah sad i to kao komentare ispod ovog posta.

Ali prije nego ga zatrpate pitanjima, red je da vam našeg i vašeg gosta ukratko predstavimo:

   

Mladen Kopjar rodio se u Zagrebu još daleke 1975. godine, u doba crno-bijelih televizora😉. Najranije djetinjstvo proveo je guleći koljena na asfaltu i igrajući se kauboja i Indijanaca. Usput je završio osnovnu i srednju školu kada je i prestao rasti, no nije odrastao, što mu niti najmanje ne smeta.

Nakon studiranja na Pravnom fakultetu, počeo je pisati priče za djecu i mlade koje objavljuje u vama dobro znanim časopisima Modra lasta, Prvi izbor, Radost i Smib. S vremenom su neke njegove priče uvrštene u čitanke i udžbenike književnosti, pa se time vratio u školske klupe. Ponovno zatrpan knjigama, diplomirao je bibliotekarstvo na Filozofskom fakultetu.

Danas se bavi pisanjem priča, romana i drama, čime je izlizao slova na već nekoliko tipkovnica. Objavio je romane Trenutak s Tanjom (2004.), Čokoladne godine (2006.), Šifra kineske kornjače (2008.) i Žganci od vanilije (2009.).

Za zbirku priča Ljubav, padobranci i izvanzemaljci dobio je nagradu “Ivana Brlić-Mažuranić” 2008. godine. Već sljedeće godine objavio je zbirku priča Autobus za mjesec.

Ako imate mlađu braću i sestre sigurno ste se susreli s njegovim slikovnicama Dinosaur Cvjetko i Plamenko u lovu na mamuta.

Mladen Kopjar živi, radi i jede čokoladu u rodnome gradu😉.

Pitanja možete postavljati od utorka 17.01.2012. do subote 29.01.2012. godine.

About Gradska knjižnica Zadar

www.gkzd.hr Gradska knjižnica Zadar središnja je zadarska posudbena narodna knjižnica, središte mreže zadarskih Knjižnica, ali i središte lokalne zajednice zbog velikog broja događanja koje prihvaća, pomaže ili samostalno organizira.

44 thoughts on “Vi pitate, pisac Mladen Kopjar odgovara :)

    1. Možda baš Čokoladne godine. Ili Trenutak s Tanjom, zbog Tanje. A onda, dragi su mi i Žganci od vanilije i… i… sve su mi najdraže!🙂

  1. Otkud vam inspiracija za pisanje romana?
    Jesu li vas vaši prijatelji ili poznanici potaknuli da ih uvrstite kao likove u neki roman?
    Planirate li napisati knjigu u kojoj se govori o znanstvenoj fantastici?
    Koja vam je najdraža knjiga za djecu(koju niste vi napisali)?
    🙂, 😉

    1. Inspiracija je vrlo neobična stvar. Ne znam odakle dolazi i gdje se skriva. Ali kad se pojavi, pokušavam s njom biti što pristojniji kako bi me posjećivala što češće. I uvijek joj ponudim palačinke. S čokoladom.🙂
      Prijatelji i poznanici mi često daju ideje za likove u knjigama. Neki od njih to i ne znaju. Možda je i bolje tako.🙂
      Znanstvenu fantastika je tako fantastičan žanr, da se možda i u njoj okušam.
      Imam mnogo najdražih knjiga za djecu, a tek neke od njih su Junaci Pavlove ulice, Emil i detektivi, Mali princ, romani o Adrianu Moleu, pa oni o Ratku Miliću zvanom Koko… lista ne bi stala u odgovor.🙂

    1. Nemam mnogo slobodnog vremena. Ali me moj posao toliko veseli, da ga doživljavam kao hobi. A hobijima se bavimo u slobodno vrijeme. Što znači da se u slobodno vrijeme volim baviti svojim poslom.🙂
      Usput i čitam, slušam glazbu, gledam filmove, kazališne predstave, šetam, vozim bicikl (u krug, a krugovi su važni, tek da znaš) i družim se s vrlo dragim ljudima ispijajući uglavnom čaj od jabuke s cimetom. Mmmm.🙂

  2. 1.Kako ste odlučili da ćete biti spisatelj?
    2.Kako ste odlučili da ćete biti spisatelj za djecu?
    3.Tko vas je potaknuo da postanete spisatelj?
    4.Kakve knjige volite pisati?
    5.Kakve knjige volite čitati?
    6.Koja vam je najdraža knjiga koju ste napisali?
    7.Što vas je inspiriralo da napišete knjigu Čokoladne godine?
    8.Jesu li vaši prijatelji ili pozpnanici likovi u nekom vašem romanu?

    1. Draga Velma, evo pokoji redak na još neodgovorena pitanja.
      Nisam odlučio postati spisatelj. To se jednostavno dogodilo, kao što se, primjerice, dogodi da ti se netko nenadano osmjehne, i učini te sretnim. Tako se meni osmjehnulo pisanje. Moguće je da se to dogodilo zato što sam u djetinjstvu pročitao knjige koje su me iskreno oduševile. Jer i knjige se smiješe.🙂
      Volim pisati o svemu što me veseli, a kad sam tužan, znam napisati ponešto i o tome. Najviše pak volim čitati knjige koje mi daju razmišljati. I u kojima pisac piše između redaka. A to je vještina koju kod drugih pisaca najviše cijenim. Korištenje nevidljive tinte!🙂

  3. 1. Kakvu ste školu pohađali da ste postali tako poznati pisac ??
    2. Odkud vam ideje za tako zanimljive knjige ?
    3. Jeste li pronašli sebe u knjizi ‘Čokoladne godine’ ?
    4. Sviđa li vam se ovaj blog ?
    5. Želite li s nama nastaviti ovdje objavljivati postove kao i mi ?🙂
    Pozdrav!😀

    1. Nisam siguran, Točkice, da sam baš tako poznat pisac budući da me ljudi ne prepoznaju na cesti. To bi bilo moguće isključivo da sam bio sudionik Big Brothera. Ali ti si me prepoznala na blogu Tragača, što mi je puno važnije!🙂
      Pohađao sam različite škole, no najvažniji predmet koji je potreban da bi netko postao pisac je – čitanje!🙂
      Za ideje iliti inspiraciju molim te baci pogled na odgovor kod Žvaksa.
      U Čokoladnim godinama pronalazim sebe na svakoj stranici, no to ne znači da sam prepričavao vlastito djetinjstvo. Iako… neki događaji su se uistinu zbili.🙂
      Blog je sjajan! Doduše, mislim da neću naći vremena za objavljivanje postova, ali ću svakako koji put virnuti. Pozdrav i tebi!🙂

  4. Mi smo Čokoladne godine čitali obiteljski (ja čitam naglas, ostali uživaju i smiju se🙂 ) i jako su nam se svidjele pa nas zanima planirate li napisati nastavak o Darkovim tinejdžerskim godinama?

    1. Hvala ti, Josi fine! Jako mi je drago da su vam se svima svidjele Darkove dogodovštine.🙂 Razmišljao sam o nastavku romana, ali nikako da dođe na red. No i mene zapravo zanima što se sve Darku dogodilo kao tinejdžeru.🙂

      1. Ima li kakve sličnosti između Vašeg i Darkovog djetinjstva?
        Ima te li neku životnu željukoju želite ispuniti?
        Hoćete li pisati još knjiga o djetinjstvu nekog dječaka/djevojčice?
        Imate li kućnog ljubimca?
        Pozdrav!🙂🙂🙂🙂

        1. Neke sličnosti postoje, primjerice da ne volimo mrkvu. A tako je zdrava!
          (O životnoj želji nešto niže kod Točkice.)
          Da, vjerojatno ću ponovo pisati o djetinjstvu. Ili barem o djetinjastim odraslima.🙂
          Nemam kućnog ljubimca, izuzevši ponekog pauka koji mi svrati ljeti. Možda neki Šarlotin potomak?🙂
          Pozdrav i tebi!🙂

          1. Koji Vam je književni žanr najdraži? Fantastika? Triler? možda horor?
            Imate li brata/sestru?
            Volite li rađe knjige ili filmove? Ili oboje?
            Koja Vam je najdraža životinja?
            Volite li poeziju? 🙂🙂🙂🙂 ponovni pozdrav!

        2. Imate li neku svoju najdražu knjigu?
          Što mislite, koja je od vaših knjiga doživjela najveći uspjeh?

          1. U svaki se žanr može zaroniti, važno je samo da je voda ugodno topla.🙂
            Imam starijeg brata.
            Dragi su mi i knjige i filmovi. Važna je dobra priča.🙂
            Volim mačke, pse, kornjače… pa čak i životinje koje me mogu pojesti. Sve dok su dovoljno daleko od mene.🙂
            Poezija hrani osjetila možda čak i bolje od čokolade.🙂
            O najdražim knjigama kod Matovilke i Žvaksa. A o uspjehu kod teti knjižničarki.🙂 I ja tebe opet puno pozdravljam!🙂

          2. Da možete, koji bi lik iz Čokoladnih godina željeli biti? Darko?
            Koji pisci su vam najdraži?
            Da niste pisac, što bi htjeli biti, vatrogasac kao u djetinjstvu ili?
            Pon-ponovni pozdrav!😛

      2. Želim vam reći da nas ima više koji žele saznati što se s Darkom događalo kasnije u životu. Pa Vas molimo da napišete taj nastavak. Hvala unaprijed.🙂

        1. Draga vjetropirko, dobrodošla u klub onih koje zanima što je s Darkom bilo kasnije. Ako budemo dovoljno brojni, možda to i saznamo. Dotad se posluži sokom i čokoladnim keksima. Hvala na razumijevanju.🙂

    1. Draga Točkice, kao što gore piše, pisac će odgovarati tijekom sljedećeg vikenda, 28 i 29. siječnja 2012.🙂 Još se malo strpi, smisli neko novo pitanje, tragaj po blogu, komentiraj teme ili likove iz knjiga, postavi neko pitanje i kolegama Tragačima😉 i brzo će stići odgovori Mladena Kopjara🙂.

    1. Između ostalog, bavim se i prevođenjem s engleskog jezika. Njuškoliscu, ako imaš barem 12 godina, pročitaj knjigu Igre gladi. Siguran sam da ćeš biti gladan i njenih nastavaka.😉

  5. Za početak, pozdravljam Vas na našem blogu Tragači🙂 Mene zanima da li je i Vaš život obilježila čokolada kao i Darkov u Čokoladnim godinama?

    1. Uzvraćam pozdravom, djpero.🙂 Mislim da Darko voli čokoladu malko više od mene. No već i sam miris čokolade vraća me u njegove godine. Gotovo poput vremeplova. A sjajno je kad imaš vremeplov na čokoladu.🙂

  6. Tko vam je bio inspiracija za duhoviti smisao knjige i za njezino pisanje po Darkovim godinama? a tko vam je bio inspiracija za Lelu?🙂🙂 Zašto ste knjizi dali ime Čokoladne godine?
    Lora

    1. Darko je izmišljen lik, no isto tako mogao bi biti bilo tko. Kao što bi Lela možda mogla biti ti, Lorena2000.🙂
      Naslova za knjigu sjetio sam se, dakako, kad sam jeo čokoladu. Jer, u knjizi se radi o najslađim godinama života.🙂

    1. Škola… Što se mora nije teško? Ne baš. Što se mora je najteže. Ali sve što je lagano i u što ne treba uložiti trud, obično ne vrijedi mnogo. Stoga, nikad nisam nevolio školu, a danas je nevolim još mnogo manje.🙂
      Bio sam osobito pažljiv na hrvatskom jeziku, a jako draga mi je bila i povijest.
      Izvan škole, bio sam poletarac i izviđač. Nisam, doduše, izviđao daleko. Najdalje do Rijeke, te često po jednom pitoresknom zagorskom selu.😉

    1. Životna želja mi je da što manje idem zubaru. Zasad sam imao sreće, ali kao što znaš, čokolada je opasna za zube. Možda nam baš zato počnu ispadati već u ranom djetinjstvu.😉
      Rješenje je na pola puta, u dva Č: i čokolada i četkica.🙂

  7. Na pitanje broj dva, Elen, naći ćeš odgovor kod Velme. A knjige sam počeo pisati davno, još prije 25 godina. Uvijek bih stao na (otprilike) desetoj stranici.🙂 Prva dovršena knjiga, Trenutak s Tanjom, objavljena je 2004.

  8. Dragi Tragači, hvala vam svima na pitanjima. Nastavite ići u knjižnice, dvorce u kojima se čuva tkanje od riječi koje će vas ogrnuti, usrećiti i oplemeniti.
    Pozdrav svima!🙂

    1. Hvala i Vama što ste odgovorili na sva naša pitanja🙂 nadamo se da smo Vam pružili zanimljivo novo iskustvo pa tko zna možda poslužimo i kao inspiracija u nekoj budućoj knjizi ;)… Topli pozdravi i navratite nam ponekad :)!

  9. Dragi Tragači hvala svima na javljanju🙂 ovim komentarom završava ovaj razgovor s Mladenom Kopjarom🙂 do nekog drugog susreta :)…

Komentari su zatvoreni.